Η επίδραση των σχολικών κτηρίων και του αστικού χώρου στην ομαλή ψυχοπνευματική ανάπτυξη των παιδιών. Η Κέρκυρα ως μελέτη περίπτωσης
Περίληψη
Ένας ποιοτικός σχεδιασμός της παιδείας προτάσσει τη βιωματικότητα και την εφαρμογή προγραμμάτων που αναδεικνύουν εξωστρέφεια και ευαισθησία στα σύγχρονα θέματα. Ο χώρος του σχολείου και η πόλη επιδρούν στους μαθητές συνδιαμορφώνοντας την ανάπτυξη τους σε ψυχοπνευματικό επίπεδο. Η γνωριμία και η χρήση ενός χώρου δεν έχει νόημα για το παιδί χωρίς την ουσιαστική σχέση με την αρχιτεκτονική του. Μακριά από την απατηλή ασφάλεια μίας μαζικής κουλτούρας και έτοιμων λύσεων, παραδείγματα καταδεικνύουν ότι οι πόλεις γίνονται φιλικότερες προς τα παιδιά, όταν αυτά έχουν λόγο στις αλλαγές της. Πώς όμως προσδιορίζεται το «ωραίο» και το «άσχημο» στον περιβάλλοντα χώρο και πώς αξιοποιούνται οι σύγχρονες αισθητικές θεωρίες στο να το βοηθήσουν το παιδί να κατανοήσει τι του αρέσει και τι όχι, ώστε να δραστηριοποιηθεί; Ποια η αξία των πολιτιστικών διαδρομών (cultural routes) στη διαλεκτική με την αρχιτεκτονική και στο χτίσιμο της ταυτότητας; Αυτά αποτελούν μερικά από τα ερωτήματα της μελέτης. Για παράδειγμα αναφέρεται η αξιοποίηση της πόλης της Κέρκυρας ως μέσο αγωγής, μέσω του σχεδιασμού διαδρομών για εφήβους, η κατάσταση των σχολικών κτηρίων καθώς και οι βελτιωτικές πρωτοβουλίες των ιδίων στα σχολικά κτήρια.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- ΘΕΜΑΤΙΚΗ Ι Μετασχηματισμοί των σχολικών χώρων και εκπαιδευτική αλλαγή
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους, δίνοντας το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης.
Άρθρα που δημοσιεύονται διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0 και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς.
Οι συγγραφείς μπορούν να καταθέσουν το άρθρο σε ιδρυματικό ή άλλο αποθετήριο ή/και να το δημοσιεύσουν σε άλλη έκδοση, με υποχρεωτική την αναφορά πρώτης δημοσίευσης στα πρακτικά.
Οι συγγραφείς ενθαρρύνονται να καταθέσουν σε αποθετήριο ή να δημοσιεύσουν την εργασία τους στο διαδίκτυο πριν ή κατά τη διαδικασία υποβολής και αξιολόγησής της.