Ενεργητική Εναρμόνιση των Παιδιών με τους Χώρους τους
Περίληψη
Οι αλλαγές της σημερινής πραγματικότητας είναι ραγδαίες. Tα θεωρητικά και ερευνητικά δεδομένα για τον τρόπο μάθησης και ανάπτυξης των παιδιών εξελίχθηκαν. Η ανάγκη λοιπόν της αναθεώρησης και αναπροσαρμογής του διδακτικού και μαθησιακού περιβάλλοντος είναι επιτακτική. Στην προσπάθεια εκσυγχρονισμού των εκπαιδευτικών μονάδων, η βιωματική-επικοινωνιακή μάθηση, η συνεργασία, η διαθεματικότητα και ο χώρος δημιουργούν νέες μορφές προσέγγισης της γνώσης. Στην παρούσα εργασία, αναφέρονται, αρχικά, οι σύγχρονες παιδαγωγικές τάσεις που επηρέασαν την εκπαιδευτική σκέψη και πολιτική. Στη συνέχεια, περιγράφεται ένα εγχείρημα εφαρμογής των παιδαγωγικών αυτών αντιλήψεων σε νηπιαγωγείο του Νομού Χανίων στην Κρήτη. Ακολουθεί μια πρόταση σχεδιασμού ανάπλασης της αυλής βασισμένη στις σύγχρονες παιδαγωγικές αρχές οργάνωσης των σχολικών χώρων. Στόχος της εργασίας είναι η διαμόρφωση ενός ευέλικτου και ποικίλου εκπαιδευτικού περιβάλλοντος υπό το πρίσμα της συστημικής θεώρησης, με απώτερο σκοπό την παρακίνηση της ενεργητικής συμμετοχής των παιδιών στους χώρους δράσης τους. Με τα νέα δεδομένα, το ίδιο το παιδί γίνεται πρωταγωνιστής στην οικοδόμηση της γνώσης του και ταυτόχρονα υποστηρίζεται η ολόπλευρη ανάπτυξή του.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- ΘΕΜΑΤΙΚΗ Ι Μετασχηματισμοί των σχολικών χώρων και εκπαιδευτική αλλαγή
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους, δίνοντας το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης.
Άρθρα που δημοσιεύονται διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0 και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς.
Οι συγγραφείς μπορούν να καταθέσουν το άρθρο σε ιδρυματικό ή άλλο αποθετήριο ή/και να το δημοσιεύσουν σε άλλη έκδοση, με υποχρεωτική την αναφορά πρώτης δημοσίευσης στα πρακτικά.
Οι συγγραφείς ενθαρρύνονται να καταθέσουν σε αποθετήριο ή να δημοσιεύσουν την εργασία τους στο διαδίκτυο πριν ή κατά τη διαδικασία υποβολής και αξιολόγησής της.