Προσβασιμότητα στο σχολικό χώρο Μια έρευνα σε σχολεία των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής και Δυτικής Θεσσαλονίκης

Περίληψη
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε τo σχολικό έτος 2010-2011 σε 166 γενικά δημοτικά σχολεία του νομού Θεσσαλονίκης με Τμήματα Ένταξης. Σε 36 από αυτά τα κτίρια, έγινε αναλυτική αποτύπωση-καταγραφή των δομικών στοιχείων τους, με το «Ερωτηματολόγιο για τον Έλεγχο της Προσβασιμότητας των Σχολικών Κτιρίων» για την καταλληλόλητα των σχολικών χώρων, των εμποδίων, του εξοπλισμού που διαθέτουν καθώς και της χωροταξικής και αρχιτεκτονικής διαρρύθμισης. Σε 16 από τα σχολεία αυτά, έγινε καταγραφή των καθημερινών μετακινήσεων μαθητών/μαθητριών που μετακινούνται με αναπηρικό αμαξίδιο και περιπατητήρα (rollator) προς, από και μέσα στο γενικό δημοτικό σχολείο και συμπληρώθηκαν ερωτηματολόγια. Η μελέτη του χώρου, των διαδρομών και των μετακινήσεων των μαθητών και μαθητριών προς, από και μέσα στο σχολείο αναδεικνύει τα προβλήματα προσβασιμότητας των ελληνικών σχολικών κτιρίων και την επίδρασή τους στη συμμετοχή των παιδιών με αναπηρία στις σχολικές δραστηριότητες.
Θα παρουσιαστεί ένα τμήμα αυτού του δείγματος.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- ΘΕΜΑΤΙΚΗ Ι Μετασχηματισμοί των σχολικών χώρων και εκπαιδευτική αλλαγή
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους, δίνοντας το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης.
Άρθρα που δημοσιεύονται διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0 και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς.
Οι συγγραφείς μπορούν να καταθέσουν το άρθρο σε ιδρυματικό ή άλλο αποθετήριο ή/και να το δημοσιεύσουν σε άλλη έκδοση, με υποχρεωτική την αναφορά πρώτης δημοσίευσης στα πρακτικά.
Οι συγγραφείς ενθαρρύνονται να καταθέσουν σε αποθετήριο ή να δημοσιεύσουν την εργασία τους στο διαδίκτυο πριν ή κατά τη διαδικασία υποβολής και αξιολόγησής της.