Συνομιλώντας για την πόλη με τα παιδιά
Περίληψη
Τις τελευταίες δεκαετίες στον ευρύτερο διεπιστημονικό κλάδο μελέτης της πόλης συγκροτείται το πεδίο γεωγραφίες των παιδιών εστιάζοντας στις χωρο-κοινωνικές παραμέτρους της παιδικής ηλικίας και αναζητώντας τις δυνατότητες μιας βασισμένης στο χώρο διδασκαλίας. Ο προβληματισμός που αναπτύσσεται στο κείμενο εντάσσεται σε αυτή τη συζήτηση και πηγάζει από τη συνεργασία που έχουμε αναπτύξει από το 2012 με δασκάλες της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στο πλαίσιο προγραμμάτων με αντικείμενο τη γειτονιά του σχολείου και στόχο το διάλογο μεταξύ των μικρών μαθητών/ριών και των σπουδαστών/ριών της Σχολής Αρχιτεκτόνων. Οι ζυμώσεις που προκύπτουν από τις διαφορετικές παιδαγωγικές πρακτικές αναπροσδιορίζουν τα ερευνητικά ερωτήματα, οδηγώντας σε δυο βασικές επισημάνσεις γύρω από τις οποίες αρθρώνεται η δομή του κειμένου: η πρώτη αφορά το χώρο ως αλληλεμπλεκόμενο παράγοντα της καθημερινής ζωής (και της εκπαιδευτικής διαδικασίας), ενώ η δεύτερη τις πολλαπλές (χωρικές) ματιές των παιδιών – καθοριστικές για την ανάπτυξη μιας συνειδητής απόστασης από τις επικρατούσες νοηματοδοτήσεις και τους τρόπους αντίληψης που καθορίζουν τη σκέψη μας για την πόλη. Στη βάση αυτή γίνεται μια προσπάθεια να οριοθετηθεί ένα πλαίσιο διερεύνησης για τη διδακτική του χώρου στο σχολείο.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΙΙ & ΙΙΙ Η πολυτροπική τομή χώρων εκπαίδευσης και πόλης & Η πόλη ως περιβάλλον μάθησης και αγωγής
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους, δίνοντας το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης.
Άρθρα που δημοσιεύονται διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0 και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς.
Οι συγγραφείς μπορούν να καταθέσουν το άρθρο σε ιδρυματικό ή άλλο αποθετήριο ή/και να το δημοσιεύσουν σε άλλη έκδοση, με υποχρεωτική την αναφορά πρώτης δημοσίευσης στα πρακτικά.
Οι συγγραφείς ενθαρρύνονται να καταθέσουν σε αποθετήριο ή να δημοσιεύσουν την εργασία τους στο διαδίκτυο πριν ή κατά τη διαδικασία υποβολής και αξιολόγησής της.