Ανοιχτά Σχολεία του δήμου Αθηναίων: Ένας χώρος δημιουργίας για όλους με δράσεις πολιτισμού, εκπαίδευσης, τεχνολογίας, άθλησης
Περίληψη
Τα ‘Ανοιχτά Σχολεία’ είναι ένα καινοτόμο πρόγραμμα, μία πρωτοβουλία του δήμου Αθηναίων, με αποκλειστικό δωρητή το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, που ανοίγει τα σχολικά κτίρια, μετά τη λήξη της πρωινής λειτουργίας του σχολείου, δηλαδή τις απογευματινές ώρες και τα σαββατοκύριακα για τους κατοίκους της πόλης.
Τα σχολικά κτίρια, μέσω του προγράμματος, έχουν μετατραπεί σε ζωντανά κύτταρα της γειτονιάς με ψυχαγωγικές, πολιτιστικές, εκπαιδευτικές και αθλητικές δράσεις για όλες τις ηλικίες. Οι δράσεις που προσφέρονται στα Ανοιχτά Σχολεία προτείνονται από τους φορείς της κοινωνίας πολιτών ή από ιδιώτες, επιλέγονται κατόπιν αξιολόγησης και συνδιοργανώνονται από τον φορέα υλοποίησης και τον δήμο Αθηναίων.
Το πρόγραμμα ‘Ανοιχτά Σχολεία’ έρχεται να καλύψει μία πάγια ανάγκη των σχολικών κοινοτήτων να χρησιμοποιούν τα σχολικά κτήρια μετά το πέρας των πρωινών μαθημάτων, με τη διαφορά ότι μέσω του Δήμου αυτό γίνεται με ένα συντονισμένο και ασφαλή τρόπο. Σε μία πόλη, όπως η Αθήνα, ή σε άλλες ελληνικές πόλεις που δεν έχουν συμπεριλάβει στον αστικό σχεδιασμό δημόσιους χώρους για τα παιδιά, το ασφαλές σχολικό προαύλιο αξιοποιείται και γίνεται χώρος ελεύθερου ή οργανωμένου παιχνιδιού με τη συνοδεία και επίβλεψη ενηλίκων.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΙΙ & ΙΙΙ Η πολυτροπική τομή χώρων εκπαίδευσης και πόλης & Η πόλη ως περιβάλλον μάθησης και αγωγής
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους, δίνοντας το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης.
Άρθρα που δημοσιεύονται διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0 και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς.
Οι συγγραφείς μπορούν να καταθέσουν το άρθρο σε ιδρυματικό ή άλλο αποθετήριο ή/και να το δημοσιεύσουν σε άλλη έκδοση, με υποχρεωτική την αναφορά πρώτης δημοσίευσης στα πρακτικά.
Οι συγγραφείς ενθαρρύνονται να καταθέσουν σε αποθετήριο ή να δημοσιεύσουν την εργασία τους στο διαδίκτυο πριν ή κατά τη διαδικασία υποβολής και αξιολόγησής της.