Πέντε σκέψεις για τον σχεδιασμό ενός σχολείου: New School Chýně - Prague / Czech Republic ∆ιαγωνισμός 2015

Περίληψη
1η Σκέψη / Το μυαλό του αρχιτέκτονα
Το ανθρώπινο μυαλό είναι ένα ιδιό-τροπο ‘μηχάνημα’. Η λειτουργία του συνίσταται στη σύνθεση εμπειριών, αναμνήσεων, και γνώσεων με τη φαντασία παρούσα στην επιλεκτική αυτή διαδικασία. Κατ’ επέκταση ο νους του αρχιτέκτονα συνθέτει παράγοντας χώρους και μορφές ανάλογα με το θέμα που απαιτείται να λύσει κάθε φορά.
2η Σκέψη / Τα Παιδιά
Το εν λόγω δημοτικό σχολείο είναι για παιδιά μέχρι 15 χρονών.
3η Σκέψη / Παίζοντας στο δρόμο και τις πλατείες
Οι δρόμοι και οι πλατείες είναι χώροι συνάντησης, αντάμωσης, συναγωνισμών,συναλλαγών, δηλαδή αποτελούν το δημόσιο, κοινωνικό, πολυδύναμο πεδίο κατοίκησης των πόλεών μας. ...For the people of Chýně, the new primary school will also serve as a new educational, cultural, social and sport center... Ένας στόχος που συνδέει το σχολείο με την τοπική κοινωνία και μας προσανατολίζει σε ποιότητες της γειτονιάς, του οικισμού ή της πόλης.
4η Σκέψη / το Θέμα, Το Οικόπεδο, ο Τόπος
Ένα δημοτικό σχολείο είναι ένας χώρος μάθησης και αγωγής, δεν είναι απλώς ένα συγκρότημα αιθουσών με αύλειους χώρους. Η μορφή του οικοπέδου, οι χωροκοινωνικές ποιότητες της πόλης και οι εκπαιδευτικοί στόχοι στο πλαίσιο μιας επικοινωνιακής/συνεργατικής παιδαγωγικής μας έδωσαν την ιδέα του δρόμου και της πλατείας.
5η Σκέψη / η Σύνθεση / το Project
Πώς υλοποιήθηκαν στο σχέδιο η ανησυχία των παιδιών, η επικοινωνία, το παιχνίδι, η εκμάθηση.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- ΘΕΜΑΤΙΚΗ Ι Μετασχηματισμοί των σχολικών χώρων και εκπαιδευτική αλλαγή
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους, δίνοντας το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης.
Άρθρα που δημοσιεύονται διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0 και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς.
Οι συγγραφείς μπορούν να καταθέσουν το άρθρο σε ιδρυματικό ή άλλο αποθετήριο ή/και να το δημοσιεύσουν σε άλλη έκδοση, με υποχρεωτική την αναφορά πρώτης δημοσίευσης στα πρακτικά.
Οι συγγραφείς ενθαρρύνονται να καταθέσουν σε αποθετήριο ή να δημοσιεύσουν την εργασία τους στο διαδίκτυο πριν ή κατά τη διαδικασία υποβολής και αξιολόγησής της.