Προβληματισμοί και επιλογές σχετικά με τον σχεδιασμό δημόσιων σχολικών χώρων στη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα
Περίληψη
Ο αρχιτεκτονικός σχεδιασμός, σε κάθε περίπτωση, εκφράζει και υποδεικνύει πρακτικές και πρότυπα συμπεριφοράς.
Στην περίπτωση του σχεδιασμού εκπαιδευτικών χώρων επικρατεί η αντίληψη ότι η παιδαγωγική ποιότητά τους προσδιορίζεται τόσο από τις υποκειμενικές θεωρήσεις των χρηστών, όσο και από τα κοινωνικά δεδομένα και τις πολιτιστικές αξίες, που εκφράζονται μέσα από την οργάνωσή τους.
Στην εισήγηση θα παρουσιαστούν και θα αναλυθούν δύο πραγματοποιημένες συνθέσεις, οι οποίες αποτελούν συγκεκριμένες προτάσεις, η μεν πρώτη στην παιδαγωγική πολιτιστική ποιότητα του εσωτερικού χώρου του σχολείου, η δε δεύτερη στη λειτουργία του υπαίθριου χώρου ως πηγή ερεθισμάτων για την ανάπτυξη του παιδιού.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- ΘΕΜΑΤΙΚΗ Ι Μετασχηματισμοί των σχολικών χώρων και εκπαιδευτική αλλαγή
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους, δίνοντας το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης.
Άρθρα που δημοσιεύονται διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0 και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς.
Οι συγγραφείς μπορούν να καταθέσουν το άρθρο σε ιδρυματικό ή άλλο αποθετήριο ή/και να το δημοσιεύσουν σε άλλη έκδοση, με υποχρεωτική την αναφορά πρώτης δημοσίευσης στα πρακτικά.
Οι συγγραφείς ενθαρρύνονται να καταθέσουν σε αποθετήριο ή να δημοσιεύσουν την εργασία τους στο διαδίκτυο πριν ή κατά τη διαδικασία υποβολής και αξιολόγησής της.