13ο Πανελλήνιο και Διεθνές Συνέδριο «Οι ΤΠΕ στην Εκπαίδευση»
Articles
Ρομπότ Κοινωνικής Αρωγής και Επαυξημένη Πραγματικότητα για τη διδασκαλία σημάτων κυκλοφοριακής αγωγής στο Νηπιαγωγείο
Άννα Καρακώστα, Χριστίνα Πασαλίδου, Άννα-Μαρία Βελέντζα, Νικόλαος Φαχαντίδης
Μελέτη της χρήσης και της ευχρηστίας του ψηφιακού περιβάλλοντος προσχολικής εκπαίδευσης ΕΛΠεΙΔΑ
Ανθή Αρκούλη, Άλκης Γεωργόπουλος, Μυρτώ Γεωργοπούλου, Χριστόφορος Καραχρήστος, Ιωάννης Κεφάλας, Φρίντα Κριτικού, Αναστασία Κωνταντοπούλου, Κωνσταντίνος Λαβίδας, Δημήτρης Μαρκούζης, Αναστασία Μισιρλή, Δημήτρης Νικολός, Μαριολένη Παρίση, Ευαγγελία Πεταυράκη, Αγγελική Τζαβάρα, Γιώργος Φεσάκης, Ανδρομάχη Φιλιππίδη, Μαρία Χατζηγιάννη, Σοφία Χωλίδη, Βασίλης Κόμης
Το ψηφιακό παραμύθι ως μέσον καλλιέργειας δημιουργικής σκέψης και καινοτομίας σε παιδιά προσχολικής ηλικίας
Παρασκευή Λιάπη, Σοφία Πουλιώτη, Σοφία Τουφεξή, Σταυρούλα Τσίχλη, Αικατερίνη Φαρμάκη
Η αξιοποίηση των ΤΠΕ στη διαμόρφωση περιβαλλοντικής συνείδησης των Εκπαιδευτικών προσχολικής ηλικίας, Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
Δάφνη Πέτκου, Μαρία Χαραλάμπους, Παρασκευή Ψαρρά
Απόψεις νηπιαγωγών για την καλλιέργεια ικανοτήτων στο πλαίσιο της διδακτικής αξιοποίησης της προσέγγισης STEAM
Παρασκευή Φώτη, Κυριακή Μέλλιου, Θαρρενός Μπράτιτσης
Διερεύνηση της αποδοχής των εφαρμογών και εργαλείων Ιστού 2.0 από εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης: μια εμπειρική έρευνα
Γεώργιος Πανέτας, Ανθή Καρατράντου, Χρήστος Παναγιωτακόπουλος
Η Ψηφιακή Αφήγηση στα Νέα Ελληνικά των ΕΠΑ.Λ. - Η περίπτωση των Φιλολόγων Πιερίας
Χριστίνα Γκεβρέκη, Θαρρενός Μπράτιτσης, Βαΐα Αγγέλη
Η ψηφιακή αφήγηση ως μέσο μελέτης της πολιτιστικής κληρονομιάς στο Γυμνάσιο. Η περίπτωση της Ιστορίας
Γεωργία Κηπουροπούλου, Θαρρενός Μπράτιτσης
Είδη επιχειρηματολογικής συζήτησης μαθητών Β/βαθμιας κατά την αλληλεπίδραση και διασκευή κοινωνικο-επιστημονικών παιχνιδιών
Παναγιώτου Ευρύκλεια, Κυνηγός Χρόνης
Δημιουργία, αξιοπιστία και εγκυρότητα εργαλείου για τη διερεύνηση στάσεων εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για τα ψηφιακά μαθησιακά αντικείμενα
Αλέξανδρος Τσερόλας, Αναστάσιος Μικρόπουλος, Ευθαλία Κόντου
Η επίδραση του μοντέλου της μάθησης μέσω της επίλυσης προβλήματος στα κίνητρα μάθησης των πρωτοετών φοιτητών. Μελέτη περίπτωσης στο Microsoft Teams.
Κωνσταντίνος Μπούρδας, Χρήστος Κυτάγιας, Ιωάννης Ψαρομήλιγκος
Assessing the alignment of educational programmes in tertiary education with the Sustainable Development Goals
oanna Mandilara, Eleni Fotopoulou, Christina-Maria Androna, Athina Thanou, Anastasios Zafeiropoulos, Symeon Papavassiliou
A study on student activity in a learning management system forum with gamification elements
Zisis Manouskos, Nikolaos Avouris, Christos Sintoris
Emotions of tutors working in distance education universities during Covid pandemic
Anna Mavroudi, Kyparisia Papanikolaou
Ανοιχτό Εκπαιδευτικό Περιβάλλον με σκοπό την ανάπτυξη δεξιοτήτων στην Επιχειρηματικότητα
Συμεών Ρετάλης, Φωτεινή Παρασκευά, Γρηγόριος Χονδροκούκης, Μαίρη Τουρνά, Ελεονόρα Κρομεντοπούλου, Ιωάννα Πανά
Απόψεις μεταπτυχιακών φοιτητών για τα εν δυνάμει εμπόδια κατά τη χρήση φορητών συσκευών στην εκπαίδευση
Κλεοπάτρα Νικολοπούλου, Βασίλης Τσιάντος, Βασίλειος Σάλτας
Συστηματική ανασκόπηση της συμβολής των ψηφιακών εκπαιδευτικών παιχνιδιών στη μάθηση των μαθηματικών στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Κωνσταντίνος Λαβίδας, Αναστασία Μισιρλή, Σταματίνα Κολοβού, Σταύρος Αθανασόπουλος, Βασίλης Κόμης
Πλαίσιο Σχεδιασμού Παιγνιώδους Μάθησης και αξιοποίησης Τεχνολογικά Ενισχυμένων Παιχνιδιών: Εννοιολογικές και μεθοδολογικές προεκτάσεις
Ματίνα Σακκά, Αναστασία Μισιρλή, Βασίλης Κόμης
Σχεδίαση και πιλοτική αξιολόγηση παιχνιδιού σοβαρού σκοπού για την ενίσχυση της φορολογικής συνείδησης
Βασίλειος Μητσόπουλος , Στέλιος Ξυνόγαλος
Ψηφιακά εκπαιδευτικά παιχνίδια και διδασκαλία των μοτίβων. Αποτελέσματα από συγκριτική μελέτη
Χριστίνα Ξαγά, Εμμανουήλ Φωκίδης
Ένα περιβάλλον απλοποιημένης σχεδίασης βασιζόμενων στην τοποθεσία παιχνιδιών και η αξιολόγησή του από μαθητές/τριες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Σωτήριος Καρανάσιος, Μαρίνα Παπαστεργίου
Primary Energy: a serious game to educate how to use energy in a sustainable way
Helena Aguiar, Rui Jesus, J. M. F. Calado, Nuno Henriques, Nuno Domingues
Recreational On-line Games and School Achievement in Adolescence: A Systematic Review and Meta-analysis
Margarita Karpouzi, Aspasia Serdari, Maria Samakouri
Towards a taxonomy of support systems in serious games about programming
Pavlos Toukiloglou, Stelios Xinogalos
Assessment of JAVA code quality: Examining the efficacy of an automated tool as a teacher’s assistant
Dimitrios Margounakis, Dimitrios Sofronas, Maria Rigou, Theodore Pachidis
An Embodied Instrumentation Approach for Spatial Thinking development using Geospatial technology
Christina Gkreka, Chronis Kynigos
Virtual reality educational game for the marine ecosystem: The case of Blue Life VR
Konstantinos Anastasiou, Charalampos Kapakis, Ioannis Kazanidis, Chrysa Goubili
Enhancing Information Security Education for Children: A Game-Based Approach Using Immersive Technologies
Dimitrios Karakos, Georgia Maneta, Konstantinos Rantos, George Drosatos, Alexandros Karakos
Incorporating a VR experience in the EFL classroom: teaching the events of the 5th of November
Anastasia Oikonomou, Eirini-Agori Mouzina, Ioannis Kazanidis, Avgoustos Tsinakos
A Dynamic Interactive Virtual Museum for Enhancing Students Engagement
Athina Thanou, Georgia Stavropoulou, Konstantinos Tsitseklis, Anastasios Zafeiropoulos, Vicky Orfanidou, Konstantinos Kotsopoulos, Nikos Papastamatiou, Efterpi Koskeridou, Ioannis Giaourtsakis, Panagiotis Filis, Symeon Papavassiliou
Augmented Reality mobile application for chemistry learning: the case of ARElements
Christos Veniaminidis, Ioannis Kazanidis, Avgoustos Tsinakos
Συμβάλλουν οι τεχνολογίες εμβύθισης στην εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες κατά τη διερευνητική μάθηση; Μια βιβλιογραφική ανασκόπηση
Δημήτριος Μπέκος, Αναστάσιος Μικρόπουλος
Η Παιδαγωγική Πράκτορας Επαυξημένης Πραγματικότητας «Νεφέλη» για τη διδασκαλία της Στρατηγικής Ελέγχου Μεταβλητών σε φοιτητές/φοιτήτριες Νηπιαγωγούς
Άγγελος Σοφιανίδης, Σιλβέστρα Σακελλαρίου, Αναστάσιος Ζουπίδης, Ευριπίδης Χατζηκρανιώτης
Ευρετική Αξιολόγηση Ενός Παιχνιδιού Επαυξημένης Πραγματικότητας Για Τα Πρώτα Βήματα Στη Φωτονική
Τζωρτζίνα Σκραπαρλή, Λάμπρος Καραβίδας, Αμαλία Μήλιου, Νικόλαος Πλέρος, Θρασύβουλος Τσιάτσος
Επαυξημένη Πραγματικότητα στην εκπαιδευτική διαδικασία μέσω παραστατικών δράσεων σε χώρους ιστορικού και πολιτιστικού ενδιαφέροντος
Μιχαήλ Χατζάκης, Αθανάσιος Τσακίρης, Δημοσθένης Ιωαννίδης, Δημήτριος Τζοβάρας
Εξέταση των μαθησιακών αποτελεσμάτων και των παραγόντων που τα επηρεάζουν σε περιβάλλον εμβυθιστικής εικονικής πραγματικότητας. Μία προκαταρτική συγκριτική μελέτη
Παναγιώτης Αντωνόπουλος, Εμμανουήλ Φωκίδης
PhysicsCPP: modular πρόγραμμα φυσικών παραστάσεων σε C++
Νικόλαος Κωνσταντάτος, Ιωάννης Θεοχαρόπουλος, Παναγιώτα Βασιλείου, Ζωή Καραδήμα, Πολυξένη Μπίλλα
Προσεγγίζοντας την Επιστήμη Δεδομένων μέσω της Υπολογιστικής Σκέψης: Η περίπτωση της διασκευής παιχνιδιών ταξινόμησης από μαθητές Γυμνασίου
Μαριάνθη Γριζιώτη, Χρόνης Κυνηγός, Μαρία-Στέλλα Νικολάου
Ανάπτυξη Ψηφιακού Κιναισθητικού Παιχνιδιού Ταξινόμησης: Η περίπτωση καλλιέργειας δεξιοτήτων ταξινόμησης και συνεργασίας από μαθητές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Μαρία-Στέλλα Νικολάου, Μαριάνθη Γριζιώτη
Η Επεξεργασία Φυσικής Γλώσσας για την πρόβλεψη της επίδοσης: Μια διερευνητική αξιολόγηση δύο συνόλων χαρακτηριστικών
Χαράλαμπος Παπαδήμας , Βασιλική Ραγάζου, Ηλίας Καρασαββίδης
Η εφαρμογή της μικρομάθησης (micro-learning) στην τυπική και μη τυπική εκπαίδευση
Δέσποινα Τσουμάνη, Απόστολος Κώστας
Διερεύνηση της συσχέτισης μεταξύ της γνωστικής επιβάρυνσης και της ροής στο πλαίσιο των βιντεοδιαλέξεων
Βασιλική Ραγάζου, Βασίλης Κόλλιας, Χαράλαμπος Παπαδήμας, Ηλίας Καρασαββίδης
Παράγοντες που καταστέλλουν τη χρήση της ρομποτικής στην εκπαίδευση STEAM: βιβλιογραφική ανασκόπηση
Μαγδαληνή Καλαϊτζίδου , Θεόδωρος Παχίδης
Μοντέλο διδακτικού σχεδιασμού ADDIE: διδασκαλία διαφορετικών γνωστικών αντικειμένων STEAM αξιοποιώντας το εκπαιδευτικό ρομπότ Bee-Bot
Άννα Μανομενίδου, Δημήτρης Μαράκος, Ευαγγελία Σαμιωτάκη, Καλλιόπη Ζούρου, Χαρίτων Πολάτογλου
FemSTEAM Mysteries: Ένα παιχνίδι για την προώθηση της ισότητας των φύλων στο STEM/STEAM
Ιωάννα Βεκύρη, Μαρία Μελετίου-Μαυροθέρη, Ana Serradó Bayés
Χρήση Διατάξεων Εκπαιδευτικής Ρομποτικής από μαθητές Δημοτικού για Διδασκαλία και Μάθηση για την Κλιματική Αλλαγή
Αριστοτέλης Γκιόλμας, Ζωγραφιά Παπαναγιώτου, Αλεξάνδρα - Τριανταφυλλιά Παπαναγιώτου, Αρτεμησία Στούμπα, Άνθιμος Χαλκίδης, Ηλίας Μπόικος, Βασιλική Ψωμά, Γιάννα Κατσιαμπούρα, Κωνσταντίνος Σκορδούλης
Προσεγγίζοντας έννοιες των Φυσικών Επιστημών μέσω των πακέτων Εκπαιδευτικής Ρομποτικής της LEGO® Education στο Δημοτικό Σχολείο
Ελένη Χριστοδούλου , Χαρίτων Πολάτογλου
Εκπαιδευτική Ρομποτική: Προωθώντας την ομαδική εργασία και την ανταγωνιστικότητα μέσω της σκυταλοδρομίας με ρομπότ
Αργύριος Κουρέας, Αλκιβιάδης Τσιμπίρης, Κωνσταντίνος Νάτσικας
Educational potential of robotics in Greek school environment
Dimitrios Chatzis, Georgios Nikolakis, Ergina Kavallieratou
Spatial thinking in primary students’ educational robotics construction tasks: An exploratory study
Eleni Kolliou, Sofia Hadjileontiadou
Students’ views on telepresence robots in education
Maria Perifanou, Anastasios A. Economides, Polina Häfner, Marlene Galea, Thomas Wernbacher
Educational Robotics along with Arts join forces to cultivate Computational Thinking
Kyparisia Papanikolaou, Maria Tzelepi, Eleni Zalavra, Nafsika Pappa, Cleo Sgouropoulou, Plaza Jose María Cañas, Pérez Lía García, Álvarez David Roldán, Zuzana Kubincová, Karolína Miková, Krcho Jakub, Petra Vaňková, Tomáš Jeřábek
Remote Training to Support Children with Autism in Inclusive Educational Robotics Activities
Evaggelia Tsiomi, Andromachi Nanou, Dimitris Karampatzakis
Αξιολόγηση απόψεων μαθητών Γυμνασίου ως προς τις δεξιότητες 21ου αιώνα, μετά από εφαρμογή διερευνητικών εργαστηρίων Φυσικής με ασύρματους αισθητήρες και κινητά τηλέφωνα/tablets (IB-mLab)
Εμμανουήλ Κουσλόγλου, Ελένη Πετρίδου, Αναστάσιος Μολοχίδης, Ευριπίδης Χατζηκρανιώτης
Διδασκαλία εννοιών της επιτάχυνσης και του βάρους με χρήση του μικρο-ελεγκτή micro:bit
Άννα Κουμαρά, Μιχάλης Μπακάλογλου, Χαρίτων Πολάτολγου
Αξιοποίηση Τ.Π.Ε. στην περίπτωση της οριζόντιας διεπιστημονικής προσέγγισης στη διδασκαλία των Φ.Ε.
Ζώης Ασημακόπουλος, Ζαχαρούλα Σμυρναίου
Διερεύνηση επιμορφωτικών αναγκών για την ψηφιακή επάρκεια των εκπαιδευτικών με βάση το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για τις Ψηφιακές Δεξιότητες των Εκπαιδευτικών (DigCompEdu)
Γιώργος Χοροζίδης, Χαράλαμπος Καραγιαννίδης
Πρόθεση των εκπαιδευτικών να χρησιμοποιήσουν προσωπικά περιβάλλοντα μάθησης στην εκπαίδευση: Μια εφαρμογή του UTAUT2
Κωνσταντίνος Λαβίδας, Βασίλης Κόμης, Λαμπρινή Βουτσινά
Χρησιμοποιώντας το ChatGPT για ετεροαξιολόγηση και ανατροφοδότηση δοκιμίων εκπαιδευομένων
Παναγιώτης Τσιωτάκης, Χριστίνα Σπανορρήγα
Το Moodle ως εργαλείο για τη δημιουργία κοινότητας μάθησης με στόχο την ενδυνάμωση σχολείου – οικογένειας σε κοινωνικοπαιδαγωγικό πλαίσιο
Ειρήνη Παπαναστασάτου, Ευθυμία Πεντέρη, Λεωνίδας Φραγγίδης
Pedagogical choices and learning design for the digital environment of the teachers’ training, regarding the new curriculum for Greek preschool education
Efthymia Penderi, Andromache Philippidi, Kiriaki Melliou, Elissavet Chlapana, Theodora Marinatou
Απόψεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για το μοντέλο της ανεστραμμένης μάθησης
Άννα Δημητρακοπούλου, Αθανάσιος Τζιμογιάννης
Ομαδοσυνεργατικές διδακτικές τεχνικές και ψηφιακή τεχνολογία στην κατάρτιση αγροτών
Γεώργιος Κ. Μπέλλος, Ιωάννα Μπέλλου
Design and development of process control and management application for pre-clinical laboratories
Ricardo Monteiro, Markus J. Maeurer, Pedro Minguéns Matutino, Nuno Domingues
Χρησιμοποιώντας την τρισδιάστατη εκτύπωση σε ένα συμπεριληπτικό περιβάλλον για κωφούς μαθητές
Δημήτριος Τσιαστούδης, Χαρίτων Πολάτογλου
AR Learning and Accessibility: A Review of Inclusive Educational Practices
Chrysoula Lazou, Avgoustos Tsinakos, Fridolin Wild
Παροχές Επαυξημένης Πραγματικότητας στη Φυσική για τη συμπερίληψη Μαθητών με Νοητική Αναπηρία
Γεωργία Ιατράκη, Αναστάσιος Μικρόπουλος
A Literature Review of Experimental Studies in Learning Analytics
Dimitrios Tzimas, Stavros Demetriadis
Η Μαθησιακή Αναλυτική στα Μαζικά Ανοιχτά Διαδικτυακά Μαθήματα μέσω Moodle: μία οριοθετημένη ανασκόπηση άρθρων
Μαρία Τσαρούχα, Αναστασία Καλογιαννίδου, Γεωργία Νάτσιου
Παράγοντες που επηρεάζουν την πρόθεση χρήσης και την αποδοχή των Μεγάλων Δεδομένων από εκπαιδευτικούς στο ελληνικό σχολείο
Λάμπρος Παπουτσάκης, Άννα Μαυρουδή, Σπύρος Παπαδάκης
Η Πανεπιστημιακή Παιδαγωγική και ο ρόλος των ΤΠΕ στην τριτοβάθμια εκπαίδευση
Άννα Μαυρουδή, Κυπαρισία Παπανικολάου, Κατερίνα Κεδράκα, Αύγουστος Τσινάκος, Χρήστος Καλτσίδης
Η τρισδιάστατη σχεδίαση και εκτύπωση στην εκπαίδευση
Ανθούλα Μαΐδου, Δημήτριος Τσιαστούδης, Άννα Μπρισίμη, Περιστέρα Γιαλαβουζίδου, Χαρίτων Πολάτογλου
Βιωματικό εργαστήριο Τεχνολογίες εμβύθισης στην εκπαιδευτική πράξη (Hands on Experience)
Αύγουστος Τσινάκος, Ιωάννης Καζανιδης, Γεώργιος Τερζόπουλος
Βιωματικό εργαστήριο για εκπαιδευτική ρομποτική με χρήση Επαυξημένης Πραγματικότητας (Hands on Experience)
Δημήτρης Καραμπατζάκης, Θωμάς Λάγκας, Πέτρος Αμανατίδης
Εργαστήριο: Μεθοδολογία FERTILE: Σχεδιασμός διαθεματικών projects εκπαιδευτικής ρομποτικής και τέχνης για την καλλιέργεια Υπολογιστικής Σκέψης με την αξιοποίηση προσομοιωτών εκπαιδευτικής ρομποτικής
Μαρία Τζελέπη, Ναυσικά Παππά, Κλειώ Φανουράκης, Κυπαρισσία Παπανικολάου
Εργαστήριο: Ενδυνάμωση της Επιχειρηματικότητας στην Τεχνολογία Μάθησης: Συνδυάζοντας Θεωρία και Πράξη
Γεώργιος Παλαιγεωργίου, Νίκος Θεοδωράκης, Συμεών Ρετάλης
Το περιβάλλον μοντελοποίησης, προσομοίωσης και προγραμματισμού της NetLogo, ως εργαλείο μάθησης και διδασκαλίας στις Φυσικές (και άλλες) Επιστήμες
Αριστοτέλης Γκιόλμας, Ζωγραφιά Παναγιώτου, Αρτεμησία Στούμπα, Άνθιμος Χαλκίδης, Ηλίας Μπόικος, Βασιλική Ψωμά, Γιάννα Κατσιαμπούρα, Κωνσταντίνος Σκορδούλης, Αικατερίνη Μπενίση, Αλεξάνδρα Τριανταφυλλιά Παπαναγιώτου