Διδακτικός σχεδιασμός για τον Στατικό Ηλεκτρισμό και Πιλοτική εφαρμογή σύμφωνα με το Νέο Πρόγραμμα Σπουδών στη Στ΄ Τάξη Δημοτικού
Published:
Apr 6, 2025
Keywords:
instructional design new physics education curriculum static electricity
Abstract
This paper presents a teaching practice for static electricity in the 6th class of the Primary School which is based on the principles of the new science education studies curriculum. The pilot application was carried out on 23 students of the 6th class of the 1st Experimental Primary School of Ioannina and it indicates the need to revise the current teaching methods and introduce the new curriculum in all school units.
Article Details
- Section
- 14th Panhellenic Conference of Didactics in Science Education
Downloads
Download data is not yet available.
References
Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής. (2022). Πρόγραμμα Σπουδών για το μάθημα Φυσικά στην Ε’ και Στ’ τάξη του Δημοτικού σχολείου. Αθήνα. Ανακτήθηκε στις 3/11/2024 από file:///C:/Users/geo_s/Downloads/%CE%A6%CF%85%CF%83%CE%B9%CE%BA%CE%AC_%CE%94_%CE%A0%CE%A3_V2.pdf
Κολυμένου, M. (2006). H επίδραση του λογισμικού «Φαινόμενα και μοντέλα του φυσικού κόσμου» στην κατανόηση και ερμηνεία ηλεκτροστατικών φαινομένων από μαθητές/ριες Γυμνασίου (Αδημοσίευτη μεταπτυχιακή εργασία). Π.Τ.Δ.Ε., Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας (Βόλος). Ανακτήθηκε στις 3/11/2024 από https://ir.lib.uth.gr/xmlui/handle/11615/14455
Κώτσης, Κ., Αποστολάκης, Ε., Γκικοπούλου, Ο., Μυτζήθρας, Κ., Πατρινόπουλος, Μ. (2022). Οδηγός εκπαιδευτικού Φυσικά Δημοτικού. Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Αθήνα. Ανακτήθηκε στις 3/11/2024 από file:///C:/Users/geo_s/Downloads/%CE%9F%CE%95%20%CE%A6%CF%85%CF%83%CE%B9%CE%BA%CE%AC_%CE%94_V2_%CE%9C%CE%A0.pdf
ΥΠ.Ε.Π.Θ. / Π.Ι. (2003) Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών και Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών Μελέτης Περιβάλλοντος. Αθήνα. Διαθέσιμο στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://www.pi-schools.gr/programs/depps/
Φωτόδεντρο: Εκπαιδευτικό βίντεο: Δημιουργία κεραυνού: http://photodentro.edu.gr/v/item/video/8522/225
Furio, C., Guisasola, J. & Almudi, J. (2004). Elementary Electrostatic Phenomena: Historical Hindrances and Students’ Difficulties. Canadian Journal of Science, Mathematics and Technology Education, 4(3), pp.291-313. DOI:10.1080/14926150409556616
Toys from trash: https://www.arvindguptatoys.com/toys/Strawstatic.html