Διδασκαλία της Εξάτμισης των Υγρών μέσω Πρακτικών: η Συμβολή της στις Πρακτικές που Αφορούν στο Σχεδιασμό Διερευνήσεων και τη Συγκρότηση Επιχειρημάτων


Δημοσιευμένα: Απρ 6, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
διδασκαλία Φυσικών Επιστημών διερευνήσεις εξάτμιση υγρών επιχειρήματα πρακτικές των Φυσικών Επιστημών και της Μηχανικής
Αλέξανδρος Σακελλαρόπουλος
Μιχαήλ Σκουμιός
Περίληψη

Η εργασία αυτή μελετά τη συμβολή μιας διδακτικής παρέμβασης για την εξάτμιση των υγρών, στις πρακτικές που αναπτύσσουν μαθητές της Ε΄ τάξης του δημοτικού σχολείου που αφορούν στο σχεδιασμό διερευνήσεων και τη συγκρότηση επιχειρημάτων. Αναπτύχθηκε εκπαιδευτικό υλικό για την εξάτμιση των υγρών, βασισμένο στην προσέγγιση της «μάθησης μέσω πρακτικών», το οποίο εφαρμόστηκε σε 48 μαθητές της Ε΄ τάξης του δημοτικού σχολείου. Για τη συλλογή των δεδομένων διαμορφώθηκε ένα ερωτηματολόγιο που συμπληρώθηκε από τους μαθητές πριν και μετά από τη διδακτική παρέμβαση. Προέκυψε, μέσω της ανάλυσης των δεδομένων, ότι η διδακτική παρέμβαση βελτίωσε τις πρακτικές των μαθητών να σχεδιάζουν διερευνήσεις και να συγκροτούν επιχειρήματα.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Angeloudi, A., & Papageorgiou, G. (2022). Primary students’ argumentation skills on evaporation: A teaching intervention. Preschool and Primary Education, 10(1), 1–24. https://doi.org/10.12681/ppej.27434
Bybee, R. W. (2015). The BSCS 5E instructional model: Creating teachable moments. National Science Teachers Association Press. ISBN: 978-1-941316-00-9
Edelsbrunner, P.A., Schalk, L., Schumacher, R., & Stern, E. (2018). Variable control and conceptual change: A large-scale quantitative study in elementary school. Learning and Individual Differences, 66, 38-53. https://doi.org/10.1016/j.lindif.2018.02.003
National Research Council (NRC) (2012). A Framework for K-12Science Education: Practices, Crosscutting Concepts and Core ideas. Washington, D.C.: The National Academy Press. https://doi.org/10.17226/13165
Sampson, V., Grooms, J., & Walker, J. P. (2011). Argument-Driven Inquiry as a way to help students learn how to participate in scientific argumentation and craft written arguments: An exploratory study. Science Education, 95(2), 217–257. https://doi.org/10.1002/sce.20421
Schwarz, C., Passmore, C. & Reiser, B. (2017). Helping Students make Sense of the World through Next Generation Science and Engineering Practices. The National Science Teachers Association (NSTA) Press. ISBN: 978-1-938946-04-2
Xiang, L., Goodpaster, S. & Mitchell, A. (2022). Supporting three-dimensional learning on ecosystems using an agent-based computer model. Journal of Science Education and Technology, 31(2), 473–489. https://doi.org/10.1007/s10956-022-09968-x