Findings and recommendations concerning the pilot implementation of the new Physics Junior High school syllabus in years one and two


Published: Sep 16, 2024
Keywords:
High School Physics New Curricula Educational Research
Maria Moschou
Efstratios Kapotis
Abstract

Useful conclusions can be drawn from the practical application of the new High School Physics New Curricula during their pilot implementation in the Model and Experimental High Schools of our country. This research studies how two concepts («Density» and «Friction») can be taught in the classroom and what conclusions can be drawn from them. At the same time, an effort is made to identify factors that act inhibitingly and to formulate suggestions to minimize them.

Article Details
  • Section
  • ORAL PRESENTASIONS
Downloads
References
Καπότης, Ε., & Γκικοπούλου, Ο. (2022). "Ιδιοκατασκευές Πειραματισμού στα Νέα Προγράμματα Σπουδών Φυσικών και Φυσικής – Προτροπές και Ευκαιρίες", 1ο Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο με θέμα «Εκπαίδευση στον 21ο αιώνα: Σύγχρονες προκλήσεις και προβληματισμοί», Ιωάννινα.
Κώτσης, Κ., Πατρινόπουλος, Μ., Γκικοπούλου, Ο., Μιτζήθρας, Κ., Αποστολάκης, Ε., Καπότης, Ε., Καλκάνης, Γ. (2022). "Οι Προκλήσεις για σύγχρονα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών Φυσικών Επιστημών στο Δημοτικό Σχολείο", 1ο Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο με θέμα «Εκπαίδευση στον 21ο αιώνα: Σύγχρονες προκλήσεις και προβληματισμοί», Ιωάννινα.
Πρόγραμμα Σπουδών του μαθήματος της Φυσικής των Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξεων Γυμνασίου. 30 Ιανουαρίου 2023.ΦΕΚ 8758/Δ2.
European Spage Agency. (2002). Physics on stage. Retrieved Nov. 2002 from http://www.estec.esa.nl/outreach/pos/pos1.htm
McDermott L., Shaffer P., & Constantinou P. (2020). Preparing teachers to teach physics and physical science by inquiry, Phys. Educ. 35(6), 411- 420
Serway (1990). Physics for scientists & engineers.