Analysis of the skills promoted through the STEM/educational robotics programmes of the 21+ skills laboratory repository


Published: Sep 17, 2024
Keywords:
Skills Labs STEM education 21st-century skills
Vasiliki Gkenoglou
Ioannis Lefkos
Abstract

This study analyses the skills promoted through the STEM and educational robotics programmes offered by the 21+ Skills Laboratory of the Institute of Educational Policy. The aim of the research is to identify the specific skills developed through these programs and evaluate their effectiveness in promoting 21st century skills. The study uses a quantitative approach, which includes a survey and the completion of a questionnaire. The study intends to come up with recommendations for further research and program development to enhance the effectiveness of STEM and educational robotics programs in promoting 21st century skills.

Article Details
  • Section
  • POSTER PRESENTATIONS
Downloads
Download data is not yet available.
References
Αναγνωστάκης, Σ.& Μιχαηλίδης, Π. (2007). Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Ρομποτικής: Ένα προπτυχιακό μάθημα στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης. Ανάκτηση 04 06, 2022, από 5ο Πανελλήνιο Συνέδριο Διδακτική Φυσικών Επιστημών και Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση, 15-18 Μαρτίου 2007, (σσ. 980-987), Ιωάννινα: http://dide.ilei.sch.gr/keplinet/education/docs/syn_fent2007-anagnostakis.pdf
Κοσκοσίδου, Α. (2021). Οι απόψεις των νηπιαγωγών για την καινοτόμα πιλοτική εισαγωγή των δράσεων «Εργαστήρια Δεξιοτήτων & δημιουργικής ενασχόλησης των μαθητών με την Αγγλική γλώσσα».
Παπαρρίζου, Κ. (2022). Εφαρμογή της STEAM διδασκαλίας στην Ελλάδα: διερευνώντας τις αντιλήψεις εκπαιδευτικών.
Παρασκευά, Φ. (2008). Επιστημονικές & Παιδαγωγικές Δεξιότητες για τα Στελέχη της Εκπαίδευσης.
Σταθάτου, Μ. Β. (2021). Αλλαγές στις μορφές της εκπαιδευτικής γνώσης και εισαγωγή αρχών ιδιωτικοποίησης στη σχολική εκπαίδευση: Μελέτη για τα «Εργαστήρια Δεξιοτήτων 21 (No. GRI-2021-32902). Aristotle University of Thessaloniki. http://www.iep.edu.gr/el/psifiako-apothetirio/skill-labs
Anderson, R. (2008). Implications of the information and knowledge society for education. In J. Voogt, & G. Knezek, (Eds.), International handbook of information technology in primary and secondary education (pp. 5-22). New York: Springer.
Al Musawi, A., Ambusaidi, A., Al Balushi, S., Al Balushi, k. (2015). Effectiveness of elab use in science teaching at the Omani schools. The Turkish on line Journal of Educational Technology, January 2015, 14(1).
Savage, Glenn (2017). Neoliberalism, Education and Curriculum in: Gobby. Bran, Walker. Rebecca (Eds), (2017). Powers of curriculum: sociological perspectives on education. (pp. 143-160). Australia: Oxford University Press
Tang, E., & Lam, C. (2014). Building an effective online learning community (OLC) in blogbased teaching portfolios. Internet and Higher Education, 20, 79-85
Theodoropoulos, A., Antoniou, A. & Lepouras, G. (2017). Teacher and student views on educational robotics: The Pan-Hellenic competition case. Proceedings of the 11th Workshop in Primary and Secondary Computing Education, 84-87.