STEAM: Singing ... Galileo at the Peristeri art school


George Polizois
Jim Lafatzis
Labros Katsoulis
Abstract

The paper describes a large-scale school activity inspired by the History of Physics. In particular, Galileo's experiments with inclined planes are rendered using STEAM.

Article Details
  • Section
  • 17. APPLICATION IN STEM
Downloads
References
Ανδρεαδέλλης Μ., Κατηφόρη Α., Κομινάτος-Γεννατάς Γ., Μελέτης Ε., Μπάρτζη Χ.-Ε., Ανδρεαδέλλης Μ., & Αρβανίτης Π. (2019). Διδάσκοντας την κίνηση μέσα από την εξέλιξη της Φυσικής. Open Schools Journal for Open Science, 2(1), 460–472. https://doi.org/10.12681/osj.19586
Παλίλης, Β., Πολυζώης, Γ., & Κοκκώνης, Π. Α. (1999). Δυνατότητες και Σχεδιασμός Πολυμέσων για την Χρήση Πολλαπλών Αναπαραστάσεων στην Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών. Η Χρήση του Ήχου. Συνέδρια της Ελληνικής Επιστημονικής Ένωσης Τεχνολογιών Πληροφορίας & Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση, 305-310.
Πολυζώης, Γ. (2010). Πεποιθήσεις των νηπιαγωγών, δασκάλων και καθηγητών σχετικά με τη χρήση της Ιστορίας των Φυσικών Επιστημών (ΙΦΕ) στη διδασκαλία τους.Αδημοσίευτη Διδακτορική διατριβή. 2010. Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων.
Σαρδελής, Δ., Κυπριανίδης, Τ. Η Δυναμική των Επιστημονικών Επαναστάσεων. Αθήνα 1983.
Τριανταφυλλόπουλος, Η. Σ. (1999). Η ιστορία της φυσικής: από τον Αριστοτέλη έως το Γαλιλαίο.
Ainsworth, S. (2008). The educational value of multiple-representations when learning complex scientific concepts. Visualization: Theory and practice in science education, 191-208.
Christensen, W. M., & Thompson, J. R. (2012). Investigating graphical representations of slope and derivative without a physics context. Physical Review Special Topics-Physics Education Research, 8(2), 023101.
Crawford, F. S. (1996). Rolling and slipping down Galileo’s inclined plane: Rhythms of the spheres. American Journal of Physics, 64(5), 541-546.
Honey, M., Pearson, G., & Schweingruber, H. (2014). National Academy of Engineering and National Research Council (2014). STEM integration in K-12 education: Status, prospects, and an agenda for research.Washington, DC: National Academies Press. doi, 10, 18612.