Teaching approach of olive oil production in a technological learning environment in Kindergarten


Πρακτικά Εκτεταμένων Συνόψεων Εργασιών
Published: Sep 26, 2023
Keywords:
ICT Culture Modern Teaching Approaches
Dimitra Galani
Melpomeni Oikonomou
Ioannis Tsakoumakis
Georgios Kritikos
Abstract

This paper presents the qualitative research that includes the design, the implementation, and the results of our teaching project, which aimed to bring pre-school students into contact with the process of olive oil production with the help of digital media and technological environments. Specifically, it is an implementation plan based on the interdisciplinary nature of the Kindergarten Curriculum, as it includes elements from all the Thematic Fields. In this point of view, the central question that our research aims to answer is "How can the process of olive oil production be understood in a digital technological environment?".

Article Details
  • Section
  • 8. APPLICATIONS OF ICT IN THE TEACHING OF SCIENCE AND TECHNOLOGY
Downloads
References
Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), (2021). Πρόγραμμα Σπουδών για την Προσχολική Εκπαίδευση. Ανακτήθηκε στις 29/11/2022 από: Νέα Προγράμματα Σπουδών - Αρχική σελίδα - Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (iep.edu.gr)
Πασιάς, Γ. Φλουρής Γ., Φωτεινός Δ., ( 2015). Παιδαγωγική και Εκπαίδευση. Αθήνα: Γρηγόρη.
Ρετάλης, Σ. Δ. (2005). Το Θέατρο ως Όχημα Συνεργατικής Μάθησης. Πανεπιστήμιο Κύπρου. Τμήμα Πληροφορικής. Ανακτήθηκε στις 04/12/2021 από: https://www.etpe.gr/custom/pdf/etpe224.pdf.
Φεσάκης, Γ., & Κωνσταντοπούλου, Α. (2022). Σχεδιασμός τεχνολογικά ενισχυμένων εκπαιδευτικών σεναρίων για την προσχολική εκπαίδευση [Προπτυχιακό εγχειρίδιο]. Κάλλιπος, Ανοικτές Ακαδημαϊκές Εκδόσεις.
Dabbagh, N. (2005). Pedagogical models for E-Learning: A theory-based design framework. International Journal of Technology in Teaching and Learning, 1(1), 25–44.