Αποτελεσματικότητα Πειραματικών Δραστηριοτήτων που Βασίζονται στην Επιχειρηματολογία
Περίληψη
Η εργασία αυτή μελετά την επίδραση πειραματικών δραστηριοτήτων που βασίζονται στην επιχειρηματολογία για τα ηλεκτρικά κυκλώματα, στον προφορικό λόγο των μαθητών του δημοτικού σχολείου. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν τέσσερις ομάδες μαθητών της Ε΄ τάξης του δημοτικού σχολείου. Στις δύο ομάδες μαθητών εφαρμόστηκαν πειραματικές δραστηριότητες βασισμένες στην επιχειρηματολογία και στις άλλες δύο ομάδες εφαρμόστηκαν πειραματικές δραστηριότητες «παραδοσιακού τύπου». Τα δεδομένα της έρευνας προήλθαν από την ανάλυση του προφορικού λόγου των μαθητών. Προέκυψε ότι οι πειραματικές δραστηριότητες που βασίζονται στην επιχειρηματολογία είναι περισσότερο αποτελεσματικές συγκριτικά με τις «παραδοσιακού τύπου» δραστηριότητες στη «μετάβαση» του λόγου των μαθητών από το «πεδίο των αντικειμένων» στο «πεδίο των ιδεών» και από τις «μονολεκτικές» αποκρίσεις στις αποκρίσεις που οδηγούν σε περαιτέρω συζήτηση μιας ιδέας.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
- Κατηγορίες