Ανάπτυξη Επαγγελματικής Ταυτότητας Μελλοντικών Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για την Διδασκαλία της Κλιματικής Αλλαγής


Δημοσιευμένα: Απρ 1, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
ταυτότητα διδασκαλίας εκπαίδευση μελλοντικών εκπαιδευτικών εκπαίδευση για την κλιματική αλλαγή ικανότητες για την κλιματική αλλαγή
Χαρά Μπιτσάκη
https://orcid.org/0000-0001-8952-9207
Λούση Αβρααμίδου
Περίληψη

Η διδασκαλία της κλιματικής αλλαγής από μελλοντικούς εκπαιδευτικούς απαιτεί τόσο την εκπαίδευσή τους στο περιεχόμενο, όσο και την ανάπτυξη επαγγελματικής ταυτότητας και ικανοτήτων για την κλιματική αλλαγή. Η παρούσα έρευνα εξετάζει τη διαμόρφωση της ταυτότητας διδασκαλίας μελλοντικών εκπαιδευτικών για την κλιματική αλλαγή μέσω ενός μαθήματος διάρκειας 10 εβδομάδων. Οι συμμετέχοντες ανέπτυξαν δεξιότητες, διδασκαλία και αντίληψη για το ρόλο τους ως εκπαιδευτικοί, ενσωματώνοντας προσωπικές αξίες, εμπειρίες και πεποιθήσεις. Η ανάλυση αναδεικνύει την αλληλεπίδραση επιστημονικής γνώσης και προσωπικών διαδρομών στη διαμόρφωση ταυτότητας, προσφέροντας πολύτιμες πληροφορίες για την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών και τη διδασκαλία πολύπλοκων θεμάτων όπως η κλιματική αλλαγή.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Avraamidou, L. (2014). Studying science teacher identity: current insights and future research directions. Studies in Science Education, 50(2), 145–179. https://doi.org/10.1080/03057267.2014.937171
Carlone, H. B., & Johnson, A. (2007). Understanding the science experiences of successful women of colour: Science identity as an analytic lens. Journal of Research in Science Teaching, 44(8), 1187–1218. Portico. https://doi.org/10.1002/tea.20237
Drewes, A., Henderson, J., & Mouza, C. (2017). Professional development design considerations in climate change education: teacher enactment and student learning. International Journal of Science Education, 40(1), 67–89. https://doi.org/10.1080/09500693.2017.1397798
Hanna, F., Oostdam, R., Severiens, S. E., & Zijlstra, B. J. H. (2020). Assessing the professional identity of primary student teachers: Design and validation of the Teacher Identity Measurement Scale. Studies in Educational Evaluation, 64, 100822. https://doi.org/10.1016/j.stueduc.2019.100822
Hume, A., & Berry, A. (2010). Constructing CoRes—a Strategy for Building PCK in Pre-service Science Teacher Education. Research in Science Education, 41(3), 341–355. https://doi.org/10.1007/s11165-010-9168-3
Majid, N., Marston, S., Reed Johnson, J. A., & Happle, A. (2023). Reconceptualising preservice teachers’ subject knowledge in climate change and sustainability education: A framework for initial teacher education from England, UK. Sustainability, 15(16), 12237. https://doi.org/10.3390/su151612237
Ryu, M., Mentzer, N., & Knobloch, N. (2019). Preservice teachers’ experiences of STEM integration: Challenges and implications for integrated STEM teacher preparation. International journal of technology and design education, 29(3), 493-512. https://doi.org/10.1007/s10798-018-9440-9
Taurinen, J., Vesterinen, V. M., Veijonaho, S., Siponen, J., Riuttanen, L., & Ruuskanen, T. (2024). Climate change competencies from perspective of Finnish youth. Journal of Youth Studies, 1–20. https://doi.org/10.1080/13676261.2024.2343724