Πρόταση αξιοποίησης του μοντέλου της ανεστραμμένης τάξης στην εργαστηριακή διδασκαλία φυσικών επιστημών
Δημοσιευμένα:
Απρ 6, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
ανεστραμμένη τάξη εικονικά πειράματα εργαστηριακή διδασκαλία μάθηση μέσω διερεύνησης
Περίληψη
Στην παρούσα εργασία περιγράφεται και αξιολογείται μια πρόταση αξιοποίησης του μοντέλου της ανεστραμμένης τάξης στην εργαστηριακή διδασκαλία φυσικών επιστημών με παράλληλη χρήση πραγματικών και εικονικών πειραμάτων. Η εφαρμογή έγινε σε μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου, για τις περιπτώσεις της διδασκαλίας των νόμων της ανάκλασης και της διάθλασης του φωτός και για τη μελέτη της συνδεσμολογίας αντιστατών. Από τα ευρήματα φαίνεται ότι η πρόταση βοηθά στη μείωση του χρόνου διδασκαλίας και είναι εκπαιδευτικά ωφέλιμη καθώς αξιοποιεί τα πλεονεκτήματα των δύο τύπων πειραματισμού.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Rieger G, Sitwell M, Carolan J, Ido R. (2014). A “Flipped” Approach To Large-Scale First-Year Physics Labs". Physics in Canada, Special Issue on Physics Education Research, 70(2), 126-128. https://cwsei.ubc.ca/sites/default/files/cwsei/outcomes/SEIresearch/Rieger-etal_FlippedLabs_PiC2014.pdf
She, H.-C. (2004). Fostering radical conceptual change through dual-situated learning model. Journal of Research in Science Teaching, 14(2), 142-164. https://doi.org/10.1002/tea.10130
Strelan, P., Osborn, A., & Palmer, E. (2020). The flipped classroom: A meta-analysis of effects on student performance across disciplines and education levels. Educational Research Review, 30, 100314. https://doi.org/10.1016/j.edurev.2020.100314
Sullivan S, Gnesdilow D, Puntambekar S and Kim J (2017). Middle school students’ learning of mechanics concepts through engagement in different sequences of physical and virtual experiments, International Journal of Science Education, 39(12), 1573-1600. https://doi.org/10.1080/09500693.2017.1341668
Velentzas, Α., Dimakopoulou Α., & Theodonis, Ι. (2024). Supporting laboratories in physics education with virtual experiments videos. European Journal of Physics. 45(5), 055702. https://doi.org/10.1088/1361-6404/ad61d2
Yeo, J., Wong, W., Tan, D., Ong, Y., & Pedregosa A. (2020). Using visual representations to realize the concept of “heat”. Learning: Research and Practice, 6(1), 34-50. https://doi.org/10.1080/23735082.2020.1750674
Zacharia, Z. C., & Olympiou, G. (2011). Physical versus virtual manipulative experimentation in physics learning. Learning and Instruction, 21, 317-331. http://dx.doi.org/10.1016/j.learninstruc.2010.03.001