Διδασκαλία μέσω Διαβαθμισμένων Δραστηριοτήτων για τη Σχέση Δύναμης και Μεταβολής Ταχύτητας σε Μαθητές του Γυμνασίου


Δημοσιευμένα: Απρ 6, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
διαβαθμισμένες δραστηριότητες διδασκαλία Φυσικών Επιστημών μάθηση μέσω πρακτικών των Φυσικών Επιστημών και της Μηχανικής
Μαρία Μισερλή
Μιχαήλ Σκουμιός
Περίληψη

Σκοπός της εργασίας είναι η μελέτη της επίδρασης δύο διδακτικών παρεμβάσεων, για τη σχέση της δύναμης και της μεταβολής της ταχύτητας, που βασίζονται στη διδακτική προσέγγιση της «μάθησης μέσω πρακτικών» και παρέχουν διαφορετικές μαθησιακές υποστηρίξεις (διαβαθμισμένες δραστηριότητες, ίδιες δραστηριότητες), στην επίδοση των μαθητών της Β΄ τάξης του Γυμνασίου.  Αναπτύχθηκε εκπαιδευτικό υλικό σε δύο εκδοχές. Στην πρώτη εκδοχή του υπήρχαν διαβαθμισμένες δραστηριότητες, ενώ στη δεύτερη εκδοχή του υπήρχαν ίδιες δραστηριότητες για όλους τους μαθητές. Οι δύο εκδοχές του εφαρμόστηκαν σε δύο ομάδες μαθητών. Για την συλλογή δεδομένων διαμορφώθηκε ερωτηματολόγιο, το οποίο συμπληρώθηκε από τους μαθητές πριν και μετά τις διδακτικές παρεμβάσεις. Προέκυψε ότι η παρέμβαση με διαβαθμισμένες δραστηριότητες οδήγησε σε καλύτερα μαθησιακά αποτελέσματα.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Alabidi, S., Alarabi, K., Tairab, H., Alamassi, S., & Alsalhi, N. R. (2023). The effect of computer simulations on students’ conceptual and procedural understanding of Newton’s second law of motion. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 19(5), em2259. https://doi.org/10.29333/ejmste/13140
Bybee, R. W. (2015). The BSCS 5E instructional model: Creating teachable moments. National Science Teachers Association Press. ISBN: 978-1-941316-00-9
National Research Council [NRC] (2012). A Framework for K-12Science Education: Practices, Crosscutting Concepts and Core Ideas. The National Academy Press. https://doi.org/10.17226/13165
Next Generation Science Standards (NGSS) Lead States (2013). Next Generation Science Standards: For States, By States. The National Academies Press. https://doi.org/10.17226/18290
Lynch, K., & Baker, J. (2005). Equality in education: an equality of condition perspective. Theory and Research in Education, 3(2), 131-164. http://dx.doi.org/10.1177/1477878505053298
Pourdana, N. & Shahpouri Rad, M. (2017). Differentiated Instruction: Implementing Tiered Listening Tasks in Mixed-Ability EFL Context. Journal of Modern Research in English Language Studies, 4, (1), 69-87. https://doi.org/10.30479/jmrels.2017.1566
Schwarz, C., Passmore, C. & Reiser, B. (2017). Helping Students make Sense of the World through Next Generation Science and Engineering Practices. The National Science Teachers Association (NSTA) Press. ISBN: 978-1-938946-04-2
Tomlinson, C. A. (2005). Grading and Differentiation: Paradox or Good Practice? Theory Into Practice, 44(3), 262-269. https://doi.org/10.1207/s15430421tip4403_11