Απόψεις φοιτητών/τριών ΠΤΔΕ για την αξιοποίηση ψηφιακών μαθησιακών αντικειμένων για την διδασκαλία της κλιματικής αλλαγής
Δημοσιευμένα:
Σεπ 12, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
ψηφιακά μαθησιακά αντικείμενα κλιματική αλλαγή φοιτητές/τριες πρωτοβάθμιας
Περίληψη
Στην παρούσα εργασία, εξετάζονται οι απόψεις μελλοντικών εκπαιδευτικών για την εκπαιδευτική αξιοποίηση Ψηφιακών Μαθησιακών Αντικειμένων (ΨΜΑ) για τη διδασκαλία της κλιματικής αλλαγής. Τα ΨΜΑ που εξετάζονται έχουν τη μορφή γραφικών παραστάσεων, ψηφιακών παιχνιδιών, διαδραστικών βίντεο κ.α. Τα δεδομένα από τους 17 φοιτητές/τριες ΠΤΔΕ που συμμετείχαν στην έρευνα συλλέχθηκαν μέσω ηχητικών καταγραφών των συζητήσεων των φοιτητών/τριών και ερωτηματολογίων. Τα ευρήματα υποδεικνύουν ότι οι φοιτητές/τριες αναγνωρίζουν δυνατότητες της εκπαιδευτικής αξιοποίησης διαφορετικών ΨΜΑ για την διδασκαλία της κλιματικής αλλαγής, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά στη διεξαγωγή διερευνήσεων και την οπτικοποίηση των δεδομένων.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- ΣΥΜΠΟΣΙΑ
Λήψεις
Αναφορές
Ψύλλος, Δ. (2021). Διδακτική Φυσικών Επιστημών και Ψηφιακές Τεχνολογίες: Όψεις και Μετασχηματισμοί. Έρευνα Για Την Εκπαίδευση Στις Φυσικές Επιστήμες Και Την Τεχνολογία, 1(1), 191. https://doi.org/10.12681/riste.27276
Bell, T., Urhahne, D., Schanze, S., & Ploetzner, R. (2010). Collaborative inquiry learning: Models, tools, and challenges. International Journal of Science Education, 32(3), 349–377. https://doi.org/10.1080/09500690802582241
Bumbacher, E., Salehi, S., Wieman, C., & Blikstein, P. (2018). Tools for Science Inquiry Learning: Tool Affordances, Experimentation Strategies, and Conceptual Understanding. Journal of Science Education and Technology, 27(3), 215–235. https://doi.org/10.1007/s10956-017-9719-8
Bybee, R. W. (2013). The case for STEM education: Challenges and opportunities. Washington, DC: National STEM Teachers Association.
Dias, S. B., & Alves Diniz, J. (2014). International Forum of Educational Technology & Society Towards an Enhanced Learning Management System for Blended Learning in Higher Education Incorporating Distinct Learners’ Profiles. Source: Journal of Educational Technology & Society, 17(1), 307–319. https://doi.org/10.2307/jeductechsoci.17.1.307
Drewes, A., Henderson, J., & Mouza, C. (2018). Professional development design considerations in climate change education: teacher enactment and student learning. International Journal of Science Education, 40(1), 67–89. https://doi.org/10.1080/09500693.2017.1397798
Kay, R., & Knaack, L. (2009). Analysing the Effectiveness of Learning Objects for Secondary School Science Classrooms. Journal of Educational Multimedia and Hypermedia, 18(1), 113–135.
Margot, K. C., & Kettler, T. (2019). Teachers’ perception of STEM integration and education: a systematic literature review. In International Journal of STEM Education (Vol. 6, Issue 1). Springer. https://doi.org/10.1186/s40594-018-0151-2
Mayring, P. (2015). Qualitative Content Analysis: Theoretical Background and Procedures (pp. 365–380). https://doi.org/10.1007/978-94-017-9181-6_13