Ανάπτυξη διδακτικού υλικού για τις ανθρωπογενείς δραστηριότητες που συμβάλλουν στην κλιματική αλλαγή


Δημοσιευμένα: Σεπ 17, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
κλιματική αλλαγή ανθρωπογενείς δραστηριότητες πειραματικές δραστηριότητες
Κάλλια Ζάρμπα
Αιμιλία Μιχαηλίδη
Δημήτρης Σταύρου
Περίληψη

Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η ανάπτυξη διδακτικού υλικού εστιασμένου στην διερεύνηση δύο ανθρωπογενούς φύσεως αιτιών που συμβάλουν στην ένταση του φαινομένου της κλιματικής αλλαγής. Οι δραστηριότητες που δομήθηκαν βασίζονται στο κονστρουκτιβιστικό μοντέλο διδασκαλίας και πλαισιώνονται από ένα ηλεκτρονικό βιβλίο (EBook). Το υλικό επιτρέπει τη διερεύνηση της εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα από την καύση ορυκτών καυσίμων και την σχέση της με την αύξηση της θερμοκρασίας καθώς και την εκπομπή μαύρου άνθρακα που επιτείνει την τήξη των πάγων, μέσα από ισάριθμα πειράματα. Από την εφαρμογή του υλικού σε μαθητές/τριες της υποχρεωτικής εκπαίδευσης αναδεικνύονται οι δυνατότητες του διδακτικού υλικού για τον κλιματικό γραμματισμό των μαθητών/τριών.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ
Λήψεις
Αναφορές
Boakye, C. (2015). Climate change education: The role of pre-tertiary science curricula in Ghana. SAGE Open, 5(94),1–10.https://doi.org/10.1177/2158244015614611
Driver, R., & Oldham, V. (1986). A Constructivist Approach to Curriculum Development in Science.Studies inScienceEducation,13(1),105–122.https://doi.org/10.1080/03057268608559933
Duit, R. &Tesch, M. (2010). On the role of the experiment in science teaching and learning– Visions and the reality of instructional practice. In M. Kalogiannakis, D. Stavrou & P. Michaelidis (Eds.) Proceedings of the 7th International Conference on Hands-on Science(pp.17–30).
Ramanathan, V., &Carmichael, G. R. (2008). Global and regional climate changes due to black carbon. Nature Geoscience, 1(4), 221–227. https://doi.org/10.1038/ngeo156
Singh, R. (2023). Impact of Climate and Land Use Land Cover Changes on Soil Erosion. In R. Singh (Ed.) Soil and Wate rConservation Structures Design (pp.415-441).Singapore: Springer Nature Singapore.