Στάσεις των Νέων της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης ως προς τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης 11, 16 και 17: η Περίπτωση της Σχολής Επιστημών Αγωγής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Δημοσιευμένα:
Μαρ 31, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
Ατζέντα 2030 βιώσιμες πόλεις ειρήνη ευαισθητοποίηση νέων συνεργασία για τους στόχους
Περίληψη
Η παρούσα μελέτη εστιάζει στις στάσεις των νέων σχετικά με τους Στόχους 11, 16, 17 της Ατζέντας 2030 του ΟΗΕ. Οι συγκεκριμένοι στόχοι αποσκοπούν στη δημιουργία βιώσιμων πόλεων και κοινοτήτων (ΣΒΑ 11), στη διασφάλιση ειρήνης, δικαιοσύνης και ισχυρών θεσμών (ΣΒΑ 16) καθώς και στη συνεργασία για την υλοποίηση όλων των στόχων (ΣΒΑ 17). Χρησιμοποιήθηκαν ορισμένα από τα αποτελέσματα πρόσφατης έρευνας μας σε δείγμα 188 προπτυχιακών φοιτητών (Σχολή Επιστημών Αγωγής, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων) ηλικίας 18-24 ετών η οποία πραγματοποιήθηκε μέσω της συμπλήρωσης ερωτηματολογίου (21 ερωτήσεις κλειστού τύπου) αναδεικνύοντας την σημασία περαιτέρω ευαισθητοποίησης, εξοικείωσης, δραστηριοποίησης και ενίσχυσης της εκπαίδευσης για την αειφορία.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
- Κατηγορίες
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Μαΐδου, Α., Πολάτογλου, Χ., Πλακίτση, Κ. (2016). Οι αντιλήψεις και οι στάσεις των φοιτητών του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων για την εκπαίδευση για την αειφόρο ανάπτυξη. Στο: Β. Τσελφές. Προσχολική Ηλικία: οι φυσικές επιστήμες στην εκπαιδευτική σχέση παιδιών και εκπαιδευτικών, σ. 77-88
Agbedahin, A.V. (2019). Sustainable development, Education for Sustainable Development, and the 2030 Agenda for Sustainable Development: Emergence, efficacy, eminence, and future. Sustainable Development, 27 (4), pp. 669-680. DOI: 10.1002/sd.1931
Bespalyy, S., Alnazarova, G., Scalcione, V., Vitliemov, P., Sichinava, A., Petrenko, A., & Kaptsov, A. (2024). Sustainable Development Awareness and Integration in Higher Education: A Comparative Analysis of Universities in Central Asia, South Caucasus and the EU. DOI: 10.21203/rs.3.rs-4908277/v1
Kolokouri, E., Nanni, E., Plakitsi, K. (2021). Planet 2030 and Inclusion for Sustainable Development. In A., Zeyer & R., Kyburz-Graber (Eds.). (2021). Science | Environment | Health. Towards a Renewed Pedagogy for Science Education, 2nd Edition. Dordrecht, Boston, London: Springer Verlag.
United Nations, Department of Social and Economic Affairs (UN, DESA). (2024). The Sustainable Development Goals Report 2024 - June 2024. New York, USA: UN DESA. ISBN (PDF): 9789213589755. DOI: https://doi.org/10.18356/9789213589755
Yuan, X., Yu, L., Wu, H., She, H., Luo, J., Li, X. (2022). Sustainable Development Goals (SDGs) Priorities of Senior High School Students and Global Public: Recommendations for Implementing Education for Sustainable Development (ESD). Education Research International, 2022, art. no. 2555168,. DOI: 10.1155/2022/2555168