Η Νάνο-Τεχνολογία στην Εκπαίδευση: Προκλήσεις και Προοπτικές
Περίληψη
Η νάνο-τεχνολογία, η επιστήμη και η τεχνολογία των υλικών σε νανοκλίμακα (1-100 nm), έχει αναδειχθεί ως μια από τις πιο σημαντικές επιστημονικές και τεχνολογικές εξελίξεις του 21ου αιώνα, με εφαρμογές αιχμής σε τομείς όπως η ιατρική, η ηλεκτρονική, η ενέργεια, και η περιβαλλοντική επιστήμη. Παρότι είναι μια εξειδικευμένη επιστημονική περιοχή, προσφέρει διδακτικά εργαλεία που μπορούν να ενισχύσουν την κατανόηση επιστημονικών εννοιών μέσω διαδραστικών και εμπειρικών μεθόδων μάθησης. Η διαρκής εξέλιξη των τεχνολογικών εργαλείων και η ανάγκη για μια παιδεία που να προετοιμάζει τους μαθητές για τον ταχέως μεταβαλλόμενο κόσμο της επιστήμης και της τεχνολογίας καθιστούν τη νάνο-τεχνολογία σημαντικό αντικείμενο έρευνας και εφαρμογής στην εκπαίδευση. Οι μαθητές αποκτούν καλύτερη κατανόηση της επιστημονικής σκέψης, της καινοτομίας και της συνεργατικής εργασίας, στοιχεία που είναι κρίσιμα για την ανάπτυξη δεξιοτήτων του 21ου αιώνα. Ωστόσο, ο τρόπος ενσωμάτωσης των νάνο-τεχνολογικών γνώσεων στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση θα πρέπει να είναι προσαρμοσμένος στο επίπεδο των μαθητών, ώστε να προάγεται η διαθεματική μάθηση και να μην προκαλείται σύγχυση ή αίσθημα αποξένωσης από την επιστήμη. Στόχος του Συμποσίου είναι να εξετάσει τις προοπτικές ένταξης της νάνο-τεχνολογίας στην εκπαιδευτική διαδικασία. Το συμπόσιο διοργανώνεται στη μνήμη της εκλιπούσης καθηγήτριας και Αντιπρυτάνεως του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας Αννας Σπύρτου, η οποία υπήρξε πρωτοπόρος στην εισαγωγή της Νάνο-Τεχνολογίας στην Εκπαίδευση.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
- Κατηγορίες