Σχεδιάζω Ηλιακό Ρολόι στο Σχολείο μου και το Αξιοποιώ Εκπαιδευτικά: Πώς η Διαδικτυακή Κοινότητα Πρακτικής «Εξ αποστάσεως Εκπαίδευση» συντονίζει μια Δράση Ευρείας Κλίμακας


Δημοσιευμένα: Μαρ 31, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
διαδικτυακές κοινότητες πρακτικής ηλιακό ρολόι STEM εκπαίδευση
Μανόλης Κουσλόγλου
https://orcid.org/0000-0003-4757-8996
Παναγιώτης Παζούλης
Μιχάλης Δογραματζίδης
Αρχιμήδης Καραγιαννίδης
Περίληψη

Η παρούσα εργασία αφορά σε μία καινοτόμο δράση που στοχεύει στη σχεδίαση, υλοποίηση και εκπαιδευτική αξιοποίηση ηλιακών ρολογιών στα σχολεία, με την οργάνωση και συντονισμό της διαδικασίας να πραγματοποιείται μέσω κοινοτήτων πρακτικής εκπαιδευτικών. Τουλάχιστον 600 ελληνικά σχολεία, κυρίως από την Ελλάδα, αλλά και τον υπόλοιπο κόσμο συμμετέχουν στη δράση. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να αναδείξει τη σημασία των κοινοτήτων πρακτικής, και να παρουσιάσει τις πρακτικές διαστάσεις της συγκεκριμένης δράσης.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Βιογραφικό Συγγραφέα
Μανόλης Κουσλόγλου, Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Καβάλας

 

 

Αναφορές
Dillenbourg, P. (1999). What do you mean by collaborative learning? Collaborative-learning: Cognitive and Computational Approaches., Oxford: Elsevier, pp.1-19, 1999. ⟨hal-00190240⟩
Ekici, D. (2017). The effects of online communities of practice on pre-service teachers’ critical thinking dispositions. Eurasia Journal of Mathematics Science and Technology Education, 13(7). https://doi.org/10.12973/eurasia.2017.00759a
Kendall, L. (2011). Community and the internet. Στο M. Consalvo, C. Ess (Επιμ.) The Handbook of Internet Studies, σελ. 309-325. Blackwell Publishing Ltd. https://doi.org/10.1002/9781444314861.ch14
Kihwele, J. and Mgata, F. (2022). Mathematics teachers’ use of Whatsapp groups as a platform for continuous professional development in Tanzania. African Journal of Teacher Education, 11(1), 121-142. https://doi.org/10.21083/ajote.v11i1.6541
Salter, E., & Tett, L. (2021). Sustaining teacher engagement in practitioner research. Journal of Education for Teaching International Research and Pedagogy, 48(3), 287-299. https://doi.org/10.1080/02607476.2021.1959267
Savoie, D. (2009). Sundials Design Construction and Use. Berlin Heidelberg New York: Springer - Praxis Publications. ISBN-13:978-0387098012
Vanderlinde, R. and Braak, J. (2010). The gap between educational research and practice: views of teachers, school leaders, intermediaries and researchers. British Educational Research Journal, 36(2), 299-316. https://doi.org/10.1080/01411920902919257
Velsink, J. G. (2016). Two Minoan moulds for small cult objects reconsidered. BABesch, 91, 17-27. https://doi.org/10.2143/BAB.91.0.3175641
Wenger, E. (1998). Communities of Practice: Learning, Meaning, and Identity. Cambridge: Cambridge University Press. https://doi.org/10.1017/CBO9780511803932