Η Επιρροή της Ευρωπαϊκής Εκπαιδευτικής Πολιτικής στα Αναλυτικά Προγράμματα Φυσικών Επιστημών στο Δημοτικό στην Ελλάδα
Περίληψη
Οι νεοφιλελεύθερες πολιτικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης προτάσσουν την «αποτελεσματικότητα», τον «ανταγωνισμό» και την «καινοτομία» ως κύριους στόχους της εκπαίδευσης. Αυτές οι έννοιες αναπαράγονται στον εκπαιδευτικό λόγο και αντικατοπτρίζονται στα αναλυτικά προγράμματα. Αναλύοντας τις λέξεις και έννοιες που χρησιμοποιούνται στα έγγραφα της ΕΕ και πώς αυτές επηρεάζουν τη διαμόρφωση του περιεχομένου των μαθημάτων, η έρευνα επιδιώκει να αναδείξει τις κοινωνιολογικές συνέπειες αυτών των πολιτικών στην ελληνική πρωτοβάθμια εκπαίδευση – ειδικότερα στις φυσικές επιστήμες – και να συμβάλλει στον προβληματισμό για την κατεύθυνση της εκπαίδευσης στην Ελλάδα, αναδεικνύοντας τις κοινωνικές προεκτάσεις της μετατροπής της εκπαίδευσης σε εμπόρευμα και προτείνοντας τη σημασία της κοινωνικής διάστασης στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
- Κατηγορίες