Εφαρμογή του Μοντέλου Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού ADDIE στο Νηπιαγωγείο για την Παραγωγή Βίντεο που Αναδεικνύει τη Συνεισφορά των Γυναικών στην Επιστήμη


Δημοσιευμένα: Απρ 3, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
Εκπαιδευτικός σχςδιασμός Γυναίκες επιστήμονες Προσχολική εκπαίδευση
Άννα Μανομενίδου
Χαρίτων Πολάτογλου
Περίληψη

Η ενσωμάτωση της βιωματικής μάθησης στην προσχολική εκπαίδευση προάγει τη δημιουργικότητα, την κριτική σκέψη και τη συνεργασία. Η παρούσα μελέτη εφαρμόζει το μοντέλο εκπαιδευτικού σχεδιασμού ADDIE (Ανάλυση, Σχεδιασμός, Ανάπτυξη, Υλοποίηση και Αξιολόγηση) για την ανάπτυξη ενός project όπου οι μαθητές του νηπιαγωγείου εξερευνούν τις συνεισφορές γυναικών επιστημόνων και παράγουν ένα συνεργατικό βίντεο. Το έργο παρουσιάστηκε σε διαγωνισμό και αποσκοπούσε στην ενίσχυση της κατανόησης της διαφορετικότητας στην επιστήμη, ενώ τα παιδιά ανέπτυξαν βασικές δεξιότητες έρευνας και δημιουργικής έκφρασης. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η εφαρμογή του πλαισίου ADDIE διευκόλυνε μια δομημένη, αλλά ευέλικτη προσέγγιση στον σχεδιασμό και την υλοποίηση του project, οδηγώντας σε αυξημένη συμμετοχή και κατανόηση από τους μαθητές.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Branch, R. M. (2009). Instructional design: The ADDIE approach. Springer Science & Business Media. ISBN 978-1-4899-8423-4. https://doi.org/10.1007/978-0-387-09506-6
Tippett, C. D., & Milford, T. M. (2017). Findings from a pre-kindergarten classroom: Making the case for STEM in early childhood education. International Journal of Science and Mathematics Education, 15, 67-86. DOI 10.1007/s10763-017-9812-8
Morgenroth, T., Ryan, M. K., & Peters, K. (2015). The Motivational Theory of Role Modeling: How Role Models Influence Role Aspirants’ Goals. Review of General Psychology, 19(4), 465-483. https://doi.org/10.1037/gpr0000059
Jolly, A. (2024). STEM by Design: Tools and Strategies to Help Students in Grades 4–8 Solve Real-World Problems (2nd ed.). Routledge. ISBN 9781003406396. https://doi.org/10.4324/9781003406396
Ferrero, M., Vadillo, M. A., & León, S. P. (2021). Is project-based learning effective among kindergarten and elementary students? A systematic review. PloS one, 16(4), e0249627. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0249627