Προσεγγίζοντας το Kεφάλαιο «Οξέα – Βάσεις – Άλατα» της Στ’ Δημοτικού με Πείραμα, Προσομοίωση και Τεχνητή Νοημοσύνη
Περίληψη
Το κείμενο αναφέρεται στη διδασκαλία ενός από τα κεφάλαια των Φυσικών Επιστημών της Στ‘ Δημοτικού. Στόχος του είναι να καταγράψει τη διαχείριση της νέας γνώσης από τα παιδιά μιας τάξης στην οποία α) θα παρουσιαστούν τα πειράματα που προτείνονται από το βιβλίο του μαθητή, β) θα επιλεγούν κατάλληλες για το επίπεδο στο οποίο απευθυνόμαστε και για το περιεχόμενο και τις διαδικασίες που επιδιώκουμε να διδαχτούν προσομοιώσεις, και γ) θα δοθεί η δυνατότητα να χρησιμοποιηθούν ελεύθερα προσβάσιμα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης (chatbots). Το ερευνητικό μας κίνητρο είναι να παρατηρήσουμε και να αξιολογήσουμε το τι θα μπορούσε να προσφέρει κάθε ένα από τα εργαλεία αυτά στην απόκτηση της επιστημονικής γνώσης.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
- Κατηγορίες
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Κίτσου, Ι., (2023). Πειράματα στην τάξη και ψηφιακά περιβάλλοντα: Οξέα, βάσεις, άλατα. 9ο Διεθνές Συνέδριο για την προώθηση της εκπαιδευτικής καινοτομίας. Λάρισα. https://www.youtube.com/watch?v=zWDMQp75JYA
Κουμαράς Π., Κεραμιδάς Κ., Τσεχερίδης Σ., (2011). Προγράμματα Σπουδών Φυσικών Επιστημών, στην κατεύθυνση Γνώσεις και Ικανότητες για τη Ζωή. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Επίκεντρο.
Κουμαράς, Π. (2015). Η Φυσική δεν είναι μόνο εννοιολογικό περιεχόμενο, είναι και μεθοδολογία λύσης (καθημερινών) προβλημάτων και στάση ζωής. Φυσικές Επιστήμες στην Εκπαίδευση, τεύχος 6, Άνοιξη 2015, 19- 27.
Μπισδικιάν, Γ., Ψύλλος, Δ. (1996). Οι προσομοιώσεις μέσω υπολογιστών στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών, ΑΠΘ-ΠΤΔΕ, Θεσσαλονίκη.
Φυσικά Στ Δημοτικού, Ερευνώ κι Ανακαλύπτω, Βιβλίο Δασκάλου, Υπουργείο Παιδείας, Διόφαντος.
Ψύλλος, Δ. (2021). Διδακτική Φυσικών Επιστημών και Ψηφιακές Τεχνολογίες: Όψεις και Μετασχηματισμοί. Έρευνα για την Εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες και την Τεχνολογία, 1(1), 191–212