Φυσική και Ζωγραφική: Η Aξιοποίηση Ζωγραφικών Έργων, τα οποία Συνδιαλέγονται με Θεωρίες της Φυσικής, ως Εργαλείο Διαθεματικής Προσέγγισης στη Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών


Δημοσιευμένα: Απρ 1, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
διαθεματικότητα φυσική ζωγραφική
Στέλλα Κούβαρη
Ευστράτιος Καπότης
Περίληψη

Η σύνδεση της Φυσικής με τις Καλές Τέχνες, ειδικά τη ζωγραφική, έχει επιχειρηθεί και έχει καταδειχθεί πως προάγει τη δημιουργική σκέψη και την κατανόηση αφηρημένων επιστημονικών εννοιών. Παραδείγματα όπως το "Starry Night" του Van Gogh, που συνδέεται με τη μηχανική των ρευστών, και τα έργα του Salvador Dalí, εμπνευσμένα από τη σχετικότητα, αναδεικνύουν τη σύνδεση επιστήμης και τέχνης. Μια έρευνα με ερωτηματολόγιο, που βρίσκεται σε εξέλιξη, εξετάζει τη γνώση των εκπαιδευτικών Φυσικής για τέτοια έργα και προσπαθεί να διερευνήσει τη στάση τους για ενσωμάτωσή τους στη διδασκαλία. Τα πρώτα αποτελέσματα δείχνουν περιορισμένη εξοικείωση αλλά θετική στάση, υποδεικνύοντας την αξία αυτής της προσέγγισης για καινοτόμες εκπαιδευτικές πρακτικές.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Feder, T. (2008). Interpreting art to teach science. Physics Today, 61(4), 31-32.
Kline, M. (1972). Mathematical Thought from Ancient to Modern Times. Oxford University Press.
Morrison, J. (2006). Attributes of STEM education: The student, the school, the classroom. TIES, 20, 2–7.
Psycharis, S. (2018). STEAM in education: A literature review on the role of computational thinking, engineering epistemology and computational science. Scientific Culture, 4(2), 51–72.
Starkey, A. (2021). What does physics look like, and does it matter?. Physics World, 34(6), 34.
Tyler, C. W., & Likova, L. T. (2012). The role of the visual arts in enhancing the learning process. Frontiers in human neuroscience, 6, 8.