Η Διδασκαλία της Ανεμογεννήτριας στην Προσχολική Εκπαίδευση με Συμβατικό καιΨηφιακό Εκπαιδευτικό Υλικό


Δημοσιευμένα: Απρ 7, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
ανεμογεννήτρια γνωστική πρόοδος προσχολική εκπαίδευση συμβατικό και ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό
Ευαγγελία Παναγιώτου
Νίκη Σισσαμπέρη
Δημήτρης Κολιόπουλος
Περίληψη

Η εργασία παρουσιάζει μία πειραματική έρευνα μέσω της οποίας διερευνήθηκε η επίδραση δύο διαφορετικών διδακτικών παρεμβάσεων στη γνωστική πρόοδο νηπίων για τη λειτουργία της ανεμογεννήτριας. Στην έρευνα συμμετείχαν 18 νήπια δημόσιου νηπιαγωγείου, συγκροτώντας δύο πειραματικές ομάδες. Στην κάθε ομάδα εφαρμόστηκε διδακτική παρέμβαση σχεδιασμένη βάσει της εποικοδομητικής προσέγγισης για τη διδασκαλία και μάθηση της ενέργειας. Μοναδική διαφορά μεταξύ των δύο παρεμβάσεων ήταν το  εκπαιδευτικό υλικό (συμβατικό και ψηφιακό). Η αξιολόγηση της γνωστικής προόδου των νηπίων έγινε με τις ίδιες ημιδομημένες συνεντεύξεις στον προέλεγχο και στον μετέλεγχο. Τα αποτελέσματα κατέδειξαν ότι μεταξύ των ομάδων δεν υπήρχε διαφορά ως προς τη γνωστική πρόοδο.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Κολιόπουλος, Δ., Μέλη, Κ. (2022). Η διδασκαλία της ενέργειας. Επιστημολογικές και διδακτικές διαστάσεις, University Studio Press. ISBN 978-960-12-2522-7.
Κολιόπουλος, Δ., & Αργυροπούλου, Μ. (2010). Η διδασκαλία της ενέργειας στην Α δημοτικού. Διδασκαλία Των Φυσικών Επιστημών: Έρευνα Και Πράξη, 34-35, 19–39.
Πεντέρη, Ε., Χλαπάνα, Ε., Μέλλιου, Κ., Φιλιππίδη, Α., & Μαρινάτου, Θ. (2022). Πρόγραμμα Σπουδών Για την Προσχολική Εκπαίδευση – Διευρυμένη Εκδοχή, 2η Έκδοση, ΙΕΠ.
Mills, G., Gay, L., Airasian, P. (2017). Εκπαιδευτική έρευνα. Ποσοτικές και ποιοτικές μέθοδοι-Εφαρμογές, Προπομπός. ISBN 9786185036300.
Παναγιώτου, Ε. (2015). Σχεδιασμός και αξιολόγηση ενός εκπαιδευτικού προγράμματος σχετικού με τις ανεμογεννήτριες στην προσχολική ηλικία, Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία, ΤΕΕΑΠΗ Πανεπιστημίου Πατρών, https://nemertes.library.upatras.gr/items/3f1832c0-07ea-412b-a709-6bdab77c98f3.
Σισσαμπέρη, Ν., & Κολιόπουλος, Δ. (2022). Η σχέση Τεχνολογίας και φυσικών επιστημών στη διδασκαλία [Κεφάλαιο]. Στο Κολιόπουλος, Δ., Μέλη, Κ., Αραπάκη, Ξ., Σισσαμπέρη, Ν., Γεωργοπούλου, Π., & Παππά, Ε. 2022. Ειδικά θέματα Διδακτικής και Μουσειολογίας Φυσικών Επιστημών [Μεταπτυχιακό εγχειρίδιο]. Κάλλιπος, Ανοικτές Ακαδημαϊκές Εκδόσεις. https://hdl.handle.net/11419/8507
Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2007). Research methods in education. Routledge.
Ioannidou, I., Sissamperi, N. Koliopoulos, D. (2023). An immersive learning environment on the introduction of power generation systems for pre-service teachers of early childhood education, Mediterranean Journal of Education, 3(2), p. 119-129, ISSN: 2732-6489.
Ioannou, M., Kaliampos, G., & Ravanis, K. (2024). Condensation and precipitation of water vapor: The emergence of a Precursor Model through the Engineering Design Process. Education Sciences, 14, 757. https://doi.org/10.3390/educsci14070757.
Koliopoulos, D. (2012). Is it Possible to Teach Energy in Preschool Education? In M. F. Taşar (Ed.), The World Conference on Physics Education (pp. 451–455). Istanbul: Pegem Academi.