Συνεργατική Πρωτοβουλία Toπικών Δικτύων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄, Γ΄ Αθήνας και Δυτ. Αττικής: «Σχολεία για το Κλίμα, Νησίδες Ανθεκτικότητας και Αλλαγής»


Δημοσιευμένα: Απρ 1, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
ανθεκτικότητα κλιματική αλλαγή κλιματική εκπαίδευση περιβαλλοντική εκπαίδευση τοπικό δίκτυο σχολείων
Μαρία Δημοπούλου
Ελένη Νιάρχου
Περίληψη

Στο πλαίσιο της συστηματικής υποστήριξης των εκπαιδευτικών που αναπτύσσουν προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, και λόγω των αυξημένων αναγκών για ενημέρωση και κατάρτιση σχετικά με την κλιματική εκπαίδευση  οι Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Α' , Γ' Αθήνας και Δυτικής  Αττικής ίδρυσαν μια Συνεργατική Πρωτοβουλία Τοπικών Δικτύων με τίτλο: «Σχολεία για το Κλίμα – Νησίδες Ανθεκτικότητας και Αλλαγής». Στόχος της πρωτοβουλίας είναι η ενδυνάμωση της εκπαιδευτικής κοινότητας μέσα από δράσεις που προωθούν την κατανόηση της κλιματικής κρίσης, την ανάπτυξη δεξιοτήτων για την αειφορία και τη μετάβαση των σχολείων προς την κλιματική ουδετερότητα . Εστιάζοντας στις κοινωνικές, περιβαλλοντικές και οικονομικές επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, το δίκτυο ενθαρρύνει τον μετασχηματισμό της σκέψης και της συμπεριφοράς των μαθητών/τριών και των εκπαιδευτικών, αξιοποιώντας τη μάθηση προσανατολισμένη στη δράση ως βασικό εργαλείο αλλαγής.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Δαβιδούδη, Ι., & Παπαδοπούλου, Ε. (2012). Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη: Θεωρία και Πρακτική. Αθήνα: Εκδόσεις Δίπτυχο.
Dupigny-Giroux, L.-A. (2010). Climate Literacy and Education: The Science and Perspectives of Climate Change. Εθνική Ακαδημία Επιστημών.
McCaffrey, MS, & Comer, D. (2008). Climate Literacy: The Essential Principles of Climate Science. Ερευνητικό Πρόγραμμα Παγκόσμιας Αλλαγής των ΗΠΑ.
Mochizuki, Y., & Bryan, A. (2015). Η Εκπαίδευση για την Κλιματική Αλλαγή στο Πλαίσιο της Εκπαίδευσης για την Αειφόρο Ανάπτυξη: Σκεπτικό και Αρχές. Journal of Education for Sustainable Development, 9(1), 4-26. https ://doi .org /10.1177 /0973408215569109
UNESCO. (2017). Εκπαίδευση για Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης: Μαθησιακοί Στόχοι. Εκδόσεις UNESCO.
Ερευνητικό Πρόγραμμα Παγκόσμιας Αλλαγής των ΗΠΑ. (2009). Climate Literacy: The Essential Principles of Climate Science.