Η Επίδραση της Συνεργασίας στον Σχεδιασμό STEM Διδασκαλιών


Δημοσιευμένα: Απρ 7, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
STEM Διασύνδεση Εκπαίδευση STEM Μαθησιακές Κοινότητες Συνεργασία Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών συνεργασία
Δημήτρης Στα΄ύρου
Αργύρης Νιπυράκης
https://orcid.org/0000-0002-6075-1784
Lucy Αβρααμίδου
Περίληψη

Η παρούσα έρευνα μελέτησε την επιρροή της συνεργασίας στον σχεδιασμό STEM διδασκαλιών και στην αναγνώριση STEM διασυνδέσεων. 26 εκπαιδευτικοί, χωρισμένοι σε 4 Μαθησιακές Κοινότητες (ΜΚ), σχεδίασαν STEM διδακτικό υλικό σε τρεις φάσεις, ενώ παρουσίασαν και συζήτησαν στις ΜΚ για αυτές. Η ποιοτική ανάλυση περιεχομένου των συζητήσεων στις ΜΚ και των σχεδίων STEM διδασκαλίας ανέδειξε ότι οι εκπαιδευτικοί αλληλεπέδρασαν ποικιλοτρόπως για τον σχεδιασμό STEM διδασκαλιών, διαμοιραζόμενοι πηγές και αφομοιώνοντας δραστηριότητες και στρατηγικές από συναδέλφους. Ακόμα, στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, οι εκπαιδευτικοί αναγνώρισαν περισσότερες διασυνδέσεις και διασυνοριακά αντικείμενα στις STEM διδασκαλίες τους, και με πιο ρητό τρόπο. Τα πορίσματα συνηγορούν για τον εποικοδομητικό ρόλο της συνεργασίας στον σχεδιασμό STEM διδασκαλιών.  

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Νιπυράκης, Α. (2023). Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών στη Διδασκαλία STEM. [Διδακτορική διατριβή, Πανεπιστήμιο Κρήτης]. Πανεπιστήμιο Κρήτης. 10.12681/eadd/55756
Akkerman, S. F., & Bakker, A. (2011). Boundary crossing and boundary objects. Review of educational research, 81(2), 132-169. https://doi.org/10.3102/0034654311404435
Barelli, E., Barquero, B., Romero, O., Aguada, M.R., Giménez, J., Pipitone, C., Sala-Sebastià, G., Nipyrakis, A., Kokolaki, A., Metaxas, I., Michailidi, E., Stavrou, D., Bartzia, E., Lodi, M., Sbaraglia, M., Modeste, S., Martini, S., Durand-Guerrier, V., Satanassi, S., Fantini, P., Bagaglini, V., Kapon, S., Branchetti, L., & Levrini, O. (2022). Disciplinary identities in interdisciplinary topics: challenges and opportunities for teacher education [Symposium]. Proceedings of the European Science Education Research Association (ESERA) Conference, 934-943.
Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2009). Research methods in education. Routledge. https://doi.org/10.4324/9780203224342
English, L. D. (2016). STEM education K-12: perspectives on integration. International Journal of STEM Education, 3(1), 3. https://doi.org/10.1186/s40594-016-0036-1
Kähkönen, A. L., Laherto, A., Lindell, A., & Tala, S. (2016). Interdisciplinary Nature of Nanoscience: Implications for Education. In K. Winkelmann & B. Bhushan (Eds.), Global Perspectives of Nanoscience and Engineering Education (pp. 35-81). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-319-31833-2_2
National Research Council. (2014). STEM integration in K-12 education: Status, prospects, and an agenda for research. National Academies Press. https://doi.org/10.17226/18612
Nipyrakis, A., Pipitone, C., Satanassi, S., Branchetti. L., Barquero, B., Stavrou, D. & Levrini, O. (2024). Balancing Disciplinary and Interdisciplinary Competences: Design of Modules for Pre-service Teacher Education [Symposium]. Proceedings Book III of the European Science Education Research Association (ESERA) 2023 Conference, 67-79.
Nipyrakis, A., Stavrou, D., & Avraamidou, L. (2024). In-Service Teachers’ Views about STEM Integration: A Case Study. Research in Integrated STEM Education, 2(2), 85-119. https://doi.org/10.1163/27726673-bja00021
Nipyrakis, A., Stavrou, D., & Avraamidou, L. (2024b). Examining S-T-E-M Teachers’ Design of Integrated STEM Lesson Plans. International Journal of Science and Mathematics Education, 22(5). https://doi.org/10.1007/s10763-024-10474-2
Nipyrakis, A., Stavrou, D., & Avraamidou, L. (2024c). Designing technology-enhanced science experiments in elementary teacher preparation: the role of learning communities. Research in Science & Technological Education, 42(4), 889-911. https://doi.org/10.1080/02635143.2023.2202386
Psillos, D., & Kariotoglou, P. (2016). Theoretical issues related to designing and developing teaching-learning sequences. In D. Psillos, & P. Kariotoglou (Eds.), Iterative design of teaching-learning sequences (pp. 11-34). Springer. https://doi.org/10.1007/978-94-007-7808-5_2