Χαρτογραφώντας τα Μαθησιακά Μονοπάτια Μικρών Παιδιών στις Φυσικές Επιστήμες μέσα από το Παιχνίδι


Δημοσιευμένα: Απρ 3, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
επιστημονικό παχνίδι μαθησιακό μονοπάτι προσχολική ηλικία φυσικές επιστήμες χαρτογράφηση
Ελένη Σταυροπούλου
Γλυκερία Φραγκιαδάκη
Περίληψη

Η μελέτη που παρουσιάζεται αποτελεί μέρος διδακτορικής διατριβής, η οποία έχει ως στόχο να αναδείξει και να κάνει ορατές τις διαδικασίες μάθησης και ανάπτυξης των παιδιών προσχολικής ηλικίας στις φυσικές επιστήμες. Σκοπός είναι, να προσφέρει νέους και συστηματικούς τρόπους για να γίνουν ορατά και να χαρτογραφηθούν τα εξατομικευμένα «μαθησιακά μονοπάτια» των μικρών παιδιών κατά τη διάρκεια του επιστημονικού παιχνιδιού σε συνθήκες τάξεις. Παρουσιάζονται, αναλύονται και ερμηνεύονται εμπειρικά δεδομένα από

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Akman, B., & Güçhan Özgül, S. (2015). Role of play in teaching science in the early childhood years. Research in early childhood science education, 237-258. DOI:10.1007/978-94-017-9505-0_11
Bulunuz, M. (2013). Teaching science through play in kindergarten: Does integrated play and science instruction build understanding? European Early Childhood Education Research Journal, 21(2), 226-249. https://doi.org/10.1080/1350293X.2013.789195
Hedegaard, M. (2008). The educational experiment. In Studying children: A cultural historical approach. Open Univ. Press.
Hedegaard, M. (2012). Analyzing Children’s Learning and Development in Everyday Settings from a Cultural-Historical Wholeness Approach. Mind, Culture, and Activity, 19(2), 127–138. https://doi.org/10.1080/10749039.2012.665560
Fleer, M., & Veresov, N. (2018). Cultural-historical and activity theories informing early childhood education. International handbook of early childhood education, 47-76. https://doi.org/10.1007/978-94-024-0927-7_3
Fragkiadaki, G., Frangedaki, E.-M., Zachariadi, I., & Christidou, V. (2024). Scientific Toys in Early Childhood Settings: Teaching and Learning About Light and Shadows. Research in Science Education. https://doi.org/10.1007/s11165-024-10223-z
Fragkiadaki, G., Fleer, M., & Rai, P. (2023). Science concept formation during infancy, toddlerhood, and early childhood: Developing a scientific motive over time. Research in Science Education, 53(2), 275–294. https://doi.org/10.1007/s11165-022-10053-x
Fragkiadaki. G., & Ravanis, K. (2014). Mapping the interactions between young children while approaching the natural phenomenon of clouds creation. Educational Journal of the University of Patras UNESCO Chair. https://doi.org/10.26220/une.2194
Gomes, J., & Fleer, M. (2020). Is science really everywhere? Teachers’ perspectives on science learning possibilities in the preschool environment. Research in Science Education, 50, 1961 1989. https://doi.org/10.1007/s11165-018-9760-5
Schulz, M. (2015). The documentation of children's learning in early childhood education. Children & Society, 29(3), 209-218. https://doi.org/10.1111/chso.12112
Trawick-Smith, J., & Waite, P. (2009). Science in support of play: The case for play-based preschool programs. The Center for Early Childhood Education, white paper. Fall.
Vygotsky, L. S. (2004). Imagination and creativity in childhood. Journal of Russian & East European Psychology, 42(1), 7–97. https://doi.org/10.1080/10610405.2004.11059210