Εξερευνώντας τις Εποχές: Μια Συγκριτική Μελέτη με Πραγματικά και Εικονικά μοντέλα
Περίληψη
Στην παρούσα εργασία πραγματοποιείται συγκριτική διερεύνηση της αποτελεσματικότητας δύο διδακτικών προσεγγίσεων, σχετικά με το φαινόμενο των εποχών και των συναφών αστρονομικών εννοιών. Η πρώτη διδακτική προσέγγιση ενσωματώνει τη χρήση ενός ιδιο-κατασκευασμένου με βάση τη διεπιστημονική προσέγγιση STEM πραγματικού μοντέλου ενώ η δεύτερη τη χρήση ενός τρισδιάστατου εικονικού μοντέλου προσομοίωσης. Στην έρευνα συμμετείχαν 63 μαθητές/τριες Γυμνασίου οι οποίοι/ες μέσω κατάλληλα δομημένων φύλλων εργασίας ομαδοσυνεργατικά διερεύνησαν το φαινόμενο των εποχών. Η μέθοδος που ακολουθήθηκε περιελάμβανε τη χρήση pre και post τεστ ερωτηματολογίου καθώς και συζήτηση με focus group. Τα πρώτα αποτελέσματα της έρευνας αναδεικνύουν μικρές διαφορές ως προς τα μαθησιακά αποτελέσματα των δύο προσεγγίσεων, την αυξημένη ενεργό εμπλοκή των μαθητών και την ενίσχυση του κινήτρου συμμετοχής κατά την εκπαιδευτική διαδικασία.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
- Κατηγορίες