Η Χρήση του Αισθητήρα Φωτός Περιβάλλοντος των Smartphones σε Πείραμα Απορρόφησης του Φωτός
Δημοσιευμένα:
Απρ 1, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
αισθητήρες απορρόφηση φως Phyphox smartphones
Περίληψη
Η παρούσα εργασία εστιάζει στην επίδραση μίας διδακτικής παρέμβασης σχετικής με την απορρόφηση του φωτός και του χρώματος του υλικού που χρησιμοποιείται και πως αυτή μπορεί να υποβοηθήσει την κατανόηση της αντίστοιχης έννοιας από 71 μαθητές της Στ’ Δημοτικού. Η αναφερθείσα παρέμβαση υλοποιήθηκε με την βοήθεια αισθητήρων φωτός smartphone κινητών και της εφαρμογής «Phyphox». Τα δεδομένα συλλέχθηκαν με την χρήση ερωτηματολογίων τριπλού επιπέδου τόσο πριν όσο και μετά την παρέμβαση. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα η παρέμβαση είχε θετικό αντίκτυπο στην αλλαγή των εναλλακτικών ιδεών των μαθητών στη συγκεκριμένη έννοια της Φυσικής.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
- Κατηγορίες
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Χριστονάση Π., Κώτσης Θ. Κ. (2023). Αξιοποίηση των αισθητήρων των smartphones ως δομικό κομμάτι των πειραμάτων Φυσικής: Το παράδειγμα της κεντρομόλου επιτάχυνσης, 13ο Συνέδριο της ΕΝΕΦΕΤ με θέμα: Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση. Σχολή Επιστημών, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. https://eproceedings.epublishing.ekt.gr/index.php/CoDiSTE/article/view/5532
Bura, Y., Jufriansah, A., & Donuata, P. B. (2022). The Effect of Using Phyphox Applications to Improve Learning Outcomes Reviewed from Early Knowledge and Response. Jurnal Pendidikan Fisika dan Teknologi, 8(2), 203-207. https://doi.org/10.29303/jpft.v8i2.4331
Calderón-Garrido, D., Ramos-Pardo, F. J., and Suárez-Guerrero, C. (2022). The use of mobile phones in classrooms: A systematic review. Int. J. Emerg. Technol. Learn. 17, 194–210. https://doi.org/10.3991/ijet.v17i06.29181
Gonzalez, M. A, Gonzalez, Manuel A., Martin, M.E., Llamas, C., Martinez, O., Vegas, J., Herguedas, M. and Hernandez, C. (2015). Teaching and Learning Physics with Smartphones. Journal of Cases on Information Technology. 17, 31–50. https://doi.org/10.4018/JCIT.2015010103
Pierratos, T. & Hariton, P. M. (2020). Utilizing the phyphox app for measuring kinematics variables with a smartphone. Physics Education, 5(22), 55-60. https://doi.org/10.1088/1361-6552/ab6951
Staacks, S., Hütz, S., Stampfer, C., & Heinke, H. (2018). Advanced Tools for Smartphone-Based Experiments: Phyphox. Physics Education, 53(4). http://iopscience.iop.org/article/10.1088/1361-6552/aac05e/pdf