Διδάσκοντας την Παλίρροια: Ανάλυση της Αλληλεπίδρασης Γης-Σελήνης μέσω της Βαρύτητας
Δημοσιευμένα:
Απρ 7, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
Βαρύτητα διδακτική Φ.Ε. διδακτικό πείραμα ιδέες φοιτητών/τριών σύστημα Γης - Σελήνης
Περίληψη
Αν και πλήθος ερευνών της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών έχουν ως θέμα το φαινόμενο της βαρύτητας και τις συναφείς με αυτό έννοιες, ο ρόλος του στην αλληλεπίδραση του συστήματος Γης – Σελήνης δεν έχει τύχει ανάλογης προσοχής, λόγω των αυξημένων νοητικών δυσκολιών που παρουσιάζει. Στην εργασία αυτή παρουσιάζονται τα αποτελέσματα από την εφαρμογή μιας διδακτικής – μαθησιακής ακολουθίας που διερευνά πώς η διδακτική αξιοποίηση των παραπάνω θεμάτων μπορεί να διευρύνει την κατανόηση μελλοντικών δασκάλων για το φαινόμενο της παλίρροιας. Οι αντιλήψεις που αναδείχθηκαν, καθώς και η ποικιλία του εκπαιδευτικού υλικού που επιλέχθηκε θα εξεταστούν διεξοδικά στη συνέχεια.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Ταμπάκης, Π., & Ασημόπουλος, Σ. (2021). Νοητικά μοντέλα υποψήφιων δασκάλων σχετικά με το φαινόμενο της παλίρροιας μέσα από την εφαρμογή μιας διδακτικής ακολουθίας που ακολουθεί τις αρχές του διδακτικού πειράματος. Στο Σκορδούλης Κ., Στεφανίδου Κ., Μανδρίκας Α. & Μπόικος Η. (επιμ.). Ο ρόλος της εκπαίδευσης στις Φυσικές Επιστήμες στην κοινωνία του 21ου αιώνα. Πρακτικά 12ου Πανελληνίου Συνεδρίου Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση (σ. 667-672), Εκδόσεις ΕΚΠΑ, Αθήνα 2023, ISBN 978-618-82007-4-6
Komorek, M., & Duit, R. (2014). The teaching experiment as a powerful method to develop and evaluate teaching and learning sequences in the domain of non-linear systems. International Journal of Science Education, 26(5), 619-633. https://doi.org/10.1080/09500690310001614717
Lincoln, Y. (2001). Varieties of validity: Quality in qualitative research. In J. Smart, & W. Tierney (Eds.): Higher education: Handbook of theory and research. New York: Agathon Press. ISBN: 978-0875861326
Ucar S., Trundle C. & Krissek L. (2011). Inquire – based instruction with archived, online data: An intervention study with preservice teachers. Research in Science Education, 41, 261 – 282. https://doi.org/10.1007/s11165-009-9164-7