Αξιοποίηση Πολλαπλών Αναπαραστάσεων για την Ανάπτυξη Υλικού Ερμηνείας Γραφικών Παραστάσεων
Δημοσιευμένα:
Apr 6, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
γραφικές παραστάσεις διδακτικό υλικό Μοντέλο 5Ε πολλαπλές αναπαραστάσεις
Περίληψη
Η ανάπτυξη δεξιοτήτων ανάγνωσης και ερμηνείας των γραφικών παραστάσεων αποτελεί κύριο στοιχείο του εγγραμματισμού σχετικά με τα διαγράμματα (graph literacy) και είναι αναγκαία για την έγκυρη και πλήρη ενημέρωση των πολιτών. Η κατανόηση των γραφικών παραστάσεων φαίνεται μέσα από τη βιβλιογραφία να δυσκολεύει τους μαθητές, ιδιαίτερα στο πλαίσιο της φυσικής. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι ο σχεδιασμός διδακτικού υλικού για την ανάπτυξη των δεξιοτήτων ερμηνείας γραφικών παραστάσεων μαθητών της Α΄ τάξης του Λυκείου. Κύρια στοιχεία του σχεδιασμού αποτελούν ο διδακτικός μετασχηματισμός, η σχεδίαση των δραστηριοτήτων αξιοποιώντας πολλαπλές αναπαραστάσεις και η μέθοδος εφαρμογής του υλικού η οποία ακολουθεί το μοντέλο 5Ε.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Ainsworth, S. (2006). DeFT: A conceptual framework for considering learning with multiple representations. Learning and instruction, 16(3), 183-198. https://doi.org/10.1016/j.learninstruc.2006.03.001
Bursal, M., & Yetiş, S. (2020). Middle school students’ graph skills and affective states about graphs. International Journal of Research in Education and Science, 6(4), 692-704.
Bybee, R. W., Taylor, J. A., Gardner, A., Van Scotter, P., Powell, J. C., Westbrook, A., & Landes, N. (2006). The BSCS 5E Instructional Model: Origins, Effectiveness, and Applications. BSCS, Colorado Springs. Ανακτήθηκε στις 6/12/2024, από: https://fremonths.org/ourpages/auto/2008/5/11/1210522036057/bscs5efullreport2006.pdf
Donnelly-Hermosillo, D. F., Gerard, L. F., & Linn, M. C. (2020). Impact of graph technologies in K-12 science and mathematics education. Computers & Education, 146, 103748. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2019.103748
Duit, R., Gropengießer, H., Kattmann, U., Komorek, M., & Parchmann, I. (2012). The model of educational reconstruction–A framework for improving teaching and learning science. Στο D. Jorde & J. Dillon (Επιμ.), Science Education Research and Practice in Europe. Retrospective and Prospecctive. 13-37. Sense. ISBN: 978-94-6091-900-8.
Geyer, MA., Kuske-Janßen, W. (2019). Mathematical Representations in Physics Lessons. Στο: Pospiech, G., Michelini, M., Eylon, BS. (Επιμ.) Mathematics in Physics Education. Springer, Cham. http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-04627-9_4
Glazer, N. (2011). Challenges with graph interpretation: A review of the literature. Studies in science education, 47(2), 183-210. https://doi.org/10.1080/03057267.2011.605307
Opfermann, M., Schmeck, A., & Fischer, H.E. (2021). Multiple Representations and Learning Physics. Στο: Fischer, H.E., Girwidz, R. (Επιμ.) Physics Education. Challenges in Physics Education Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-87391-2_7
Planinic, M., Ivanjek, L., Susac, A., & Milin-Sipus, Z. (2013). Comparison of university students’ understanding of graphs in different contexts. Physical review special topics-Physics education research, 9(2), 020103. https://doi.org/10.1103/PhysRevSTPER.9.020103
Stefanel, A. (2019). Graph in Physics Education: From Representation to Conceptual Understanding. Στο: Pospiech, G., Michelini, M., Eylon, BS. (Επιμ.) Mathematics in Physics Education. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-04627-9_9
Strelan, P., Osborn, A., & Palmer, E. (2020). The flipped classroom: A meta-analysis of effects on student performance across disciplines and education levels. Educational Research Review, 30, 100314. https://doi.org/10.1016/j.edurev.2020.100314