Τα Παιδιά Σχεδιάζουν τις Υπαίθριες Τάξεις τους


Δημοσιευμένα: Απρ 3, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
μάθηση βάσει έργου υπαίθρια εκπαίδευση υπαίθριες τάξεις
Χριστίνα Κουτουβέλη
Ειρήνη Χατζαρά
Θεοδώρα Καρίκα
Φεβρωνία Λαΐου
Αποστολία Γαλάνη
Περίληψη

Η υπαίθρια εκπαίδευση και η μάθηση βάσει έργου αποτελούν καινοτόμες εκπαιδευτικές προσεγγίσεις που ενισχύουν  την κριτική σκέψη, την συνεργασία και την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση, και παράλληλα προωθούν την αυτονομία και τη δημιουργικότητα των μαθητών/τριών. Η παρούσα εργασία παρουσιάζει την πρώτη φάση ενός προγράμματος σχεδιασμού υπαίθριων τάξεων, που εφαρμόστηκε στο 20ο ΔΣ Καλλιθέας-Ευάγγελος Γεωργής και ενθάρρυνε τη συμμετοχική μάθηση και την ενεργό εμπλοκή στη διαδικασία σχεδιασμού.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Aron, A., Aron, E. N., & Smollan, D. (1992). Inclusion of Other in the Self Scale and the structure of interpersonal closeness. Journal of Personality and Social Psychology, 63(4), 596–612. https://doi.org/10.1037/0022-3514.63.4.596
Clayton, S. (2003). Environmental identity: A conceptual and an operational definition. In S. Clayton & S. Opotow (Eds.), Identity and the natural environment: The psychological significance of nature (pp. 45–65). MIT Press. https://doi.org/10.7551/mitpress/3644.001.0001
Crowther, D. T., & Brock, R. J. (2013). Benefits of elementary environmental education. In Environmental education and school policy in science education. Springer. https:/doi.org/10.1007/978-94-007-5915-1
Evans, G. W., Brauchle, G., Haq, A., Stecker, R., Wong, K., & Shapiro, E. (2007). Young children's environmental attitudes and behaviors. Environment and Behavior, 39(5), 635–658. https://doi.org/10.1177/0013916506294252
Jordan, J. (2021). The benefits of outdoor education and guidelines for implementation in an elementary classroom. Butler University. Retrieved from https://digitalcommons.butler.edu/ugtheses/571/
Molyneux, T. M., Zeni, M., & Oberle, E. (2023). Choose your own adventure: Promoting social and emotional development through outdoor learning. Early Childhood Education Journal. https://doi.org/10.1007/s10643-022-01336-5
Rios, J. M., & Brewer, J. (2014). Outdoor education and science achievement. Taylor & Francis. https://doi.org/10.1080/13504622.2013.869181