Αξιοποίηση της Νανοεπιστήμης- Νανοτεχνολογίας στην Αντιμετώπιση της Τυφλότητας Απέναντι στα Φυτά: Ανάπτυξη και Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Υλικού στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση


Δημοσιευμένα: Απρ 3, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
τυφλότητα απέναντι στα φυτά νανοεπιστήμη - νανοτεχνολογία δημοτικό σχολείο εκπαιδευτικό υλικό φαινόμενο του λωτού
Ειρήνη Φουλίδου
Άννα Σπύρτου
Πηνελόπη Παπαδοπούλου
Ιωάννης Λεύκος
Γιώργος Πέικος
Αλέξανδρος Αμπράζης
Περίληψη

Στην παρούσα εργασία περιγράφεται η ανάπτυξη και η αξιολόγηση εκπαιδευτικού υλικού με στόχο την καταπολέμηση του φαινόμενου της Τυφλότητας απέναντι στα φυτά μέσα από την διδασκαλία του φαινόμενου του λωτού στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Το εκπαιδευτικό υλικό εφαρμόστηκε σε 29 μαθητές/τριες της Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού Σχολείου μιας αστικής περιοχής. Από τα αποτελέσματα φάνηκε πως μετά την εφαρμογή του εκπαιδευτικού υλικού οι μαθητές/τριες των δύο τάξεων αναγνώριζαν την αξία των φυτών, όριζαν την Νανοεπιστήμη- Νανοτεχνολογία και εξηγούσαν το φαινόμενο του λωτού σε φυσικά και τεχνητά προϊόντα με επιστημονικούς όρους. Ωστόσο, μόνο οι μαθητές/τριες της ΣΤ΄ τάξης παρατηρούσαν αυθόρμητα τους φυτικούς οργανισμούς.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Αμπράζης, Α. (2021). Καταγραφή των γνώσεων και της βασικής στάσης (Τυφλότητα/PlantBlindness) απέναντι στα Φυτά: Μια διηλικιακή μελέτη του φαινομένου σε εκπαιδευόμενους πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης (Doctoraldissertation, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Παιδαγωγικό Νηπιαγωγών).https://doi.org/10.12681/eadd/48799
Πέικος, Γ. (2022). Φαινόμενα και έννοιες στην κλίμακα του νάνο: θέματα μάθησης και διδασκαλίας στο Δημοτικό Σχολείο (Doctoraldissertation, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης). https://doi.org/10.12681/eadd/51234
Amprazis, A., &Papadopoulou, P. (2024). Plant awareness: at the dawn of a new era. Journal of Biological Education, 1–11. https://doi.org/10.1080/00219266.2024.2420018.
Bybee, R. W., Taylor, J. A., Gardner, A., Van Scotter, P., Powell, J. C., Westbrook, A., &Landes, N. (2006). The BSCS 5E instructional model: Origins and effectiveness. Colorado Springs, Co: BSCS, 5(8898).https://fremonths.org/ourpages/auto/2008/5/11/1210522036057/bscs5efullreport2006.pdf
Dünser, B., Möller, A., Fondriest, V., Boeckle, M., Lampert, P., & Pany, P. (2024). Attitudes towards plants – exploring the role of plants’ ecosystem services. Journal of Biological Education, 1–15. https://doi.org/10.1080/00219266.2024.2308293
Eugenio-Gozalbo, M., Ortega-Cubero, I., &Suárez-López, R. (2024). Mind maps for eliciting and assessing plant awareness: A preliminary study on pre-service teachers. Plants, People, Planet.https://doi.org/10.1002/ppp3.10605
Stagg, B. C., Hetherington, L., & Dillon, J. (2024). Towards a model of plant awareness in education: a literature review and framework proposal. International Journal of Science Education, 1–21. https://doi.org/10.1080/09500693.2024.2342575
Torres-Porras, J., Ramos-Miras, J. J., &Alcántara-Manzanares, J. (2024). The plant blindness and the humans-as-non-animals bias cycles in the educational system. The need to overcome them. Journal of Biological Education, 1–12. https://doi.org/10.1080/00219266.2024.2365668