Διδάσκοντας το Φυσικό και Ενισχυμένο Φαινόμενο του Θερμοκηπίου σε Μαθητές και Μαθήτριες Αθμιας Εκπαίδευσης


Δημοσιευμένα: Apr 3, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
πρωτοβάθμια εκπαίδευση φαινόμενο του θερμοκηπίου χειραπτικά πειράματα
Ιωάννης Ξυπολιάς
Αιμιλία Μιχαηλίδη
Περίληψη

Στόχος της εργασίας είναι η ανάπτυξη διδακτικό υλικό για τη γνωριμία μαθητών με το φαινόμενο του θερμοκηπίου και την αναζήτηση λύσεων για τον μετριασμό του. Οι δραστηριότητες βασίζονται στο διερευνητικό μοντέλο του Bybee, αξιοποιώντας πειράματα και προσομοιώσεις. Όλο το υλικό πλαισιώνεται από ένα ηλεκτρονικό βιβλίο (e-book). Το υλικό επιτρέπει τη διερεύνηση του φυσικού φαινομένου του θερμοκηπίου και της σημασίας των φυτών στη διαχείριση του διοξειδίου του άνθρακα. Από την εφαρμογή του υλικού σε μαθητές/τριες της υποχρεωτικής εκπαίδευσης αναδεικνύονται οι δυνατότητες του διδακτικού υλικού για τον κλιματικό γραμματισμό των μαθητών/τριών.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Bybee, R. (2009). A commissioned paper prepared for a workshop on exploring the intersection of science education and the development of 21st century skills. The BSCS 5E instructional model and 21st century skills..(RW Bybee, Ed.) USA: National Science Teachers Association.
Duit, R., & Tesch, M. (2010). On the role of the experiment in science teaching and learning–Visions and the reality of instructional practice. In M. Kalogiannakis, D. Stavrou, PG Michaelides (Eds.), Proceedings of the 7th International Conference on Hands on Science, HSci 2010 - Bridging the Science and Society gap, pp. 17-30.
Shepardson, D. P., Niyogi, D., Choi, S., & Charusombat, U. (2011). Students’ conceptions about the greenhouse effect, global warming, and climate change. Climatic Change, 104(3), 481-507.