Πρόταση αξιοποίησης του μοντέλου της ανεστραμμένης τάξης στην εργαστηριακή διδασκαλία φυσικών επιστημών


Δημοσιευμένα: Απρ 6, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
ανεστραμμένη τάξη εικονικά πειράματα εργαστηριακή διδασκαλία μάθηση μέσω διερεύνησης
Σεραφείμ Τσούκος
Παναγιώτης Λάζος
Αλέξανδρος Κατέρης
Παύλος Τζαμαλής
Αθανάσιος Βελέντζας
https://orcid.org/0000-0002-8197-7205
Περίληψη

Στην παρούσα εργασία περιγράφεται και αξιολογείται μια πρόταση αξιοποίησης του μοντέλου της ανεστραμμένης τάξης στην εργαστηριακή διδασκαλία φυσικών επιστημών με παράλληλη χρήση πραγματικών και εικονικών πειραμάτων. Η εφαρμογή έγινε σε μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου, για τις περιπτώσεις της διδασκαλίας των νόμων της ανάκλασης και της διάθλασης του φωτός και για τη μελέτη της συνδεσμολογίας αντιστατών. Από τα ευρήματα φαίνεται ότι η πρόταση βοηθά στη μείωση του χρόνου διδασκαλίας και είναι εκπαιδευτικά ωφέλιμη καθώς αξιοποιεί τα πλεονεκτήματα των δύο τύπων πειραματισμού.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Rieger G, Sitwell M, Carolan J, Ido R. (2014). A “Flipped” Approach To Large-Scale First-Year Physics Labs". Physics in Canada, Special Issue on Physics Education Research, 70(2), 126-128. https://cwsei.ubc.ca/sites/default/files/cwsei/outcomes/SEIresearch/Rieger-etal_FlippedLabs_PiC2014.pdf
She, H.-C. (2004). Fostering radical conceptual change through dual-situated learning model. Journal of Research in Science Teaching, 14(2), 142-164. https://doi.org/10.1002/tea.10130
Strelan, P., Osborn, A., & Palmer, E. (2020). The flipped classroom: A meta-analysis of effects on student performance across disciplines and education levels. Educational Research Review, 30, 100314. https://doi.org/10.1016/j.edurev.2020.100314
Sullivan S, Gnesdilow D, Puntambekar S and Kim J (2017). Middle school students’ learning of mechanics concepts through engagement in different sequences of physical and virtual experiments, International Journal of Science Education, 39(12), 1573-1600. https://doi.org/10.1080/09500693.2017.1341668
Velentzas, Α., Dimakopoulou Α., & Theodonis, Ι. (2024). Supporting laboratories in physics education with virtual experiments videos. European Journal of Physics. 45(5), 055702. https://doi.org/10.1088/1361-6404/ad61d2
Yeo, J., Wong, W., Tan, D., Ong, Y., & Pedregosa A. (2020). Using visual representations to realize the concept of “heat”. Learning: Research and Practice, 6(1), 34-50. https://doi.org/10.1080/23735082.2020.1750674
Zacharia, Z. C., & Olympiou, G. (2011). Physical versus virtual manipulative experimentation in physics learning. Learning and Instruction, 21, 317-331. http://dx.doi.org/10.1016/j.learninstruc.2010.03.001