Σχεδιασμός, εφαρμογή και αξιολόγηση ενός IB-ARGI για τη διδασκαλία των ηλεκτρικών κυκλωμάτων σε μαθητές/μαθήτριες Δημοτικού
Δημοσιευμένα:
Απρ 6, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
IB-ARGI Διερευνητική Μάθηση Καθολικός Σχεδιασμός για τη Μάθηση Παιχνίδια Εναλλακτικής Πραγματικότητας Διδακτική της Φυσικής
Περίληψη
Στην εργασία παρουσιάζεται ο σχεδιασμός, η ανάπτυξη και η αξιολόγηση ενός Συμπεριληπτικού Διερευνητικού Παιχνιδιού Εναλλακτικής Πραγματικότητας, βασισμένο στη προσέγγιση IB-ARGI, στη θεματική «Ηλεκτρικό Κύκλωμα» για μαθητές/μαθήτριες Δημοτικού Σχολείου. Η αξιολόγηση του IB-ARGI πραγματοποιήθηκε μέσα ερωτηματολόγιο πριν και μετά την παρέμβαση (pre-post test) σχετικά με τα μαθησιακά αποτελέσματα της παρέμβασης και ερωτηματολόγιο (μετά τη παρέμβαση) που αφορά τις απόψεις τους σχετικά με τη προσέγγιση IB-ARGI. Στην έρευνα συμμετείχαν 59 μαθητές/μαθήτριες της Ε’ τάξης Δημοτικών Σχολείων. Τα αποτελέσματα ανέδειξαν τη στατιστικά σημαντική βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων και τη θετική στάση των μαθητών/μαθητριών προς τη προσέγγιση IB-ARGI.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Καριώτογλου, Π., Μολοχίδης, Τ., & Μπάρμπας, Αλ. (2011). Έννοιες Φυσικών Επιστημών ΙΙ και η διδασκαλία τους – Εργαστηριακό μέρος. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας.
Σπύρτου, Α. (Χ.χ.). Λειτουργία ηλεκτρικού κυκλώματος - Σύνδεση σε σειρά και παράλληλα - Ηλεκτρομαγνητισμός (Αδημοσίευτο εκπαιδευτικό υλικό). Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Δημοτικής Εκπαίδευσης.
Chu, S. K. W., Reynolds, R. B., Tavares, N. J., Notari, M., & Lee, C. W. Y. (2021). 21st century skills development through inquiry-based learning from theory to practice. Springer.
Elsom, S., Stieler-Hunt, C., & Marshman, M. (2023). Supporting learn ing in higher education with a curriculum-embedded alternate reality game. Interactive Learning Environments, 31(1–2), 1–12.
Meyer, A., Rose, D. H., & Gordon, D. T. (2014). Universal design for learning: Theory and practice. CAST Professional Publishing.
Pedaste, M., Mäeots, M., Leijen, Ä., & Sarapuu, T. (2012). Improving students’ inquiry skills through reflection and self-regulation scaffolds. Technology, Instruction, Cognition and Learning, 9(1–2), 81–95.
Pedaste, M., Mäeots, M., Siiman, L. A., De Jong, T., Van Riesen, S. A. N., Kamp, E. T., Manoli, C. C., Zacharia, Z. C., & Tsourlidaki, E. (2015). Phases of inquiry-based learning: Definitions and the inquiry cycle. Educational Research Review, 14, 47–61.
Schalk, L., Edelsbrunner, P. A., Deiglmayr, A., Schumacher, R., & Stern, E. (2019). Improved application of the control-of variables strategy as a collateral benefit of inquiry-based physics education in elementary school. Learning and Instruction, 59, 34–45.
Sofianidis A., Skraparlis C., & Stylianidou N.. (2024). Combining Inquiry, Universal Design for Learning, Alternate Reality Games and Augmented Reality Technologies in Science Education: The IB-ARGI Approach and the Case of Magnetman. Journal of Science Education and Technology. https://doi.org/10.1007/s10956-024-10135-7
Tulloch, R., Wolfenden, H., & Sercombe, H. (2021). Designing alter nate reality games for effective learning: A methodology for implementing multimodal persistent gaming in university educa tion. Media Practice and Education, 22(2), 136–152.
Yuen, S.C.-Y., Yaoyuneyong, G., & Johnson, E. (2013). Augmented reality and education: Applications and potentials. In R. Huang, Kinshuk, & J. M. Spector (Eds.), Reshaping learning: New fron tiers of educational research (pp. 385–414). Berlin, Heidelberg: Springer.