Το Διερευνητικό Μοντέλο Διδασκαλίας στις Φυσικές Επιστήμες: Δυσκολίες στην εφαρμογή του μοντέλου από φοιτήτριες/τές
Δημοσιευμένα:
Απρ 6, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
Διερευνητικό Μοντέλο Διδασκαλίας δυσκολίες προϋπηρεσιακών εκπαιδευτικών
Περίληψη
Η παρούσα μελέτη επικεντρώνεται στην καταγραφή και διερεύνηση των δυσκολιών που έχουν τελειόφοιτες φοιτήτριες/τές παιδαγωγικού τμήματος κατά την παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού με βάση το Διερευνητικό Μοντέλο Διδασκαλίας. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της μελέτης, οι δυσκολίες σχετίζονται με τη διατύπωση των διδακτικών στόχων, την αδυναμία προσανατολισμού τους σε διερευνητικό πλαίσιο καθώς και τη δυσκολία εφαρμογής των φάσεων του Διερευνητικού Μοντέλου Διδασκαλίας.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Ateş, S. (2004). The effects of inquiry-based instruction on the development of integrated science process skills in trainee primary school teachers with different Piagetian Developmental Levels Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(3). https://dergipark.org.tr/en/pub/gefad/issue/6758/90902
Bybee, R., Taylor, J., Gardner, A., Van Scooter, P., Carlson, J., Westbrook, A. (2006) The BSCS 5E instructional model: Origins and effectiveness. Colorado Springs, CO: BSCS.
Cohen, L. & Manion, L. (1994) Research Methods in Education (4th edition). London: Routledge (pp. 392-397)
Damnjanovic, A. (2010) Attitudes Toward Inquiry-Based Teaching: Differences Between Preservice and In-service teachers, Attitudes Toward Inquiry-Based Teaching: Differences Between Preservice and In-service Teachers, 99(2), 71-76. https://doi.org/10.1111/j.1949-8594.1999.tb17450.x
Han, S., Blank, J, & Berson, Ι. (2017). To Transform or to Reproduce: Critical Examination of Teacher Inquiry Within Early Childhood Teacher Preparation. Journal of Early Childhood Teacher Education, 38 (4): 308–325.
National Research Council. 2013. Next Generation Science Standards: For States, By States. Washington, DC: The National Academies Press. https://doi.org/10.17226/18290.
Nguyen, T. L., & Tran, N. C. (2022, November). The impact of inquiry-based laboratories on improving pre-service teachers’ experimental competency. In Proceedings of the IUPAP International Conference on Physics Education 2022 (pp. 129-129).
Nicol, C. B. (2021). An Overview of Inquiry-Based Science Instruction Amid Challenges. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 17(12), em2042. https://doi.org/10.29333/ejmste/11350
Siddiqui, S., Zadnik, M., Shapter, J., & Schmidt, L. (2013). An inquiry-based approach to laboratory experiences: Investigating students' ways of active learning. International Journal of Innovation in Science and Mathematics Education, 21(5).
Stefanidou, C., Stavrou, I., Kyriakou, K.,& Skordoulis, C. (2020). Inquiry-based Teaching and Learning in the Context of Pre-service Teachers’ Science Education. Universal Journal of Educational Research, 8(11B), 5894-5900. https://doi.org/10.1389/ujer.2020/082223
Yakar, Z., & Baykara, H. (2014). Inquiry-based laboratory practices in a science teacher training program. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 10(2), 173-183. https://doi.org/10.12973/eurasia.2014.1058a