Διδακτικός σχεδιασμός για τον Στατικό Ηλεκτρισμό και Πιλοτική εφαρμογή σύμφωνα με το Νέο Πρόγραμμα Σπουδών στη Στ΄ Τάξη Δημοτικού


Δημοσιευμένα: Απρ 6, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
διδακτικός σχεδιασμός Νέα Προγράμματα Σπουδών Φυσικών Επιστημών στατικός ηλεκτρισμός
Αναστασία Γκουλγκούτη
Ελευθερία Τσιούρη
Περίληψη

Στην εργασία παρουσιάζεται μια διδακτική πρακτική για τη διδασκαλία του στατικού ηλεκτρισμού στη Στ΄ τάξη του Δημοτικού σχολείου, η οποία βασίζεται στις αρχές και στους στόχους του Νέου Προγράμματος Σπουδών του μαθήματος των Φυσικών Επιστημών. Από την πιλοτική εφαρμογή που πραγματοποιήθηκε σε 23 μαθητές/τριες της Στ΄ τάξης του 1ου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Ιωαννίνων φαίνεται η ανάγκη για την αναθεώρηση των έως σήμερα μεθόδων διδασκαλίας και την εισαγωγή του ΝΠΣ της Φυσικής σε όλες τις σχολικές μονάδες.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής. (2022). Πρόγραμμα Σπουδών για το μάθημα Φυσικά στην Ε’ και Στ’ τάξη του Δημοτικού σχολείου. Αθήνα. Ανακτήθηκε στις 3/11/2024 από file:///C:/Users/geo_s/Downloads/%CE%A6%CF%85%CF%83%CE%B9%CE%BA%CE%AC_%CE%94_%CE%A0%CE%A3_V2.pdf
Κολυμένου, M. (2006). H επίδραση του λογισμικού «Φαινόμενα και μοντέλα του φυσικού κόσμου» στην κατανόηση και ερμηνεία ηλεκτροστατικών φαινομένων από μαθητές/ριες Γυμνασίου (Αδημοσίευτη μεταπτυχιακή εργασία). Π.Τ.Δ.Ε., Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας (Βόλος). Ανακτήθηκε στις 3/11/2024 από https://ir.lib.uth.gr/xmlui/handle/11615/14455
Κώτσης, Κ., Αποστολάκης, Ε., Γκικοπούλου, Ο., Μυτζήθρας, Κ., Πατρινόπουλος, Μ. (2022). Οδηγός εκπαιδευτικού Φυσικά Δημοτικού. Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Αθήνα. Ανακτήθηκε στις 3/11/2024 από file:///C:/Users/geo_s/Downloads/%CE%9F%CE%95%20%CE%A6%CF%85%CF%83%CE%B9%CE%BA%CE%AC_%CE%94_V2_%CE%9C%CE%A0.pdf
ΥΠ.Ε.Π.Θ. / Π.Ι. (2003) Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών και Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών Μελέτης Περιβάλλοντος. Αθήνα. Διαθέσιμο στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://www.pi-schools.gr/programs/depps/
Φωτόδεντρο: Εκπαιδευτικό βίντεο: Δημιουργία κεραυνού: http://photodentro.edu.gr/v/item/video/8522/225
Furio, C., Guisasola, J. & Almudi, J. (2004). Elementary Electrostatic Phenomena: Historical Hindrances and Students’ Difficulties. Canadian Journal of Science, Mathematics and Technology Education, 4(3), pp.291-313. DOI:10.1080/14926150409556616