Διερεύνηση της Ενσωμάτωσης Δραστηριοτήτων STEM και Makerspace στην Εκπαίδευση


Δημοσιευμένα: Apr 6, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
εκπαίδευση δημιουργίας και κατασκευής χώρος δημιουργίας και κατασκευής STEM
Κυριακή Βάκκου
https://orcid.org/0000-0003-4935-1867
Τάσος Χοβαρδάς
Ζαχαρίας Ζαχαρία
Περίληψη

Στην παρούσα έρευνα, 21 μαθητές Γυμνασίου συμμετείχαν σε δραστηριότητες δημιουργίας και κατασκευής (making activities), στις οποίες κλήθηκαν να σχεδιάσουν και να κατασκευάσουν ένα θερμοκήπιο. Αξιοποίησαν την προσέγγιση STEM, τη διαδικασία μηχανικού σχεδιασμού και τη διερώτηση. Κατά τη διάρκεια της εφαρμογής, οι μαθητές χρησιμοποίησαν διάφορες ψηφιακές τεχνολογίες και παραδοσιακά εργαλεία που συνήθως συναντώνται σε makerspaces. Με την ολοκλήρωση των δραστηριοτήτων, πραγματοποιήθηκαν ατομικές συνεντεύξεις, στις οποίες οι μαθητές ερωτήθηκαν για τις εμπειρίες και τις γνώσεις που απέκτησαν. Από την ανάλυση των συνεντεύξεων προέκυψε ότι οι μαθητές είχαν κατανοήσει τη διασύνδεση των μαθημάτων και ήταν σε θέση να εκτελέσουν πειράματα, ελέγχοντας διερευνήσιμα ερωτήματα.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Hughes, J., Thompson, S., & Morrison, L. (2022). Inquiry-based learning through making. In: J. Hughes (Ed.), Making, Makers, Makerspaces (pp. 21-33). Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-031-09819-2_2
Jia, Y., Zhou, B., & Zheng, X. (2021). A Curriculum Integrating STEAM and Maker Education Promotes Pupils’ Learning Motivation, Self-Efficacy, and Interdisciplinary Knowledge Acquisition. Frontiers in Psychology, 12. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.725525
Leinonen, T., Virnes, M., Hietala, I., & Brinck, J. (2020). 3D Printing in the Wild: Adopting Digital Fabrication in Elementary School Education. International Journal of Art and Design Education, 39(3), 600–615. https://doi.org/10.1111/jade.12310
Leonard, S. N., Repetto, M., Kennedy, J. P., Tudini, E., & Fowler, S. (2022). Designing Maker initiatives for educational inclusion. International Journal of Technology and Design Education, 33(3), 883–899. https://doi.org/10.1007/s10798-022-09754-1
Metpattarahiran, C. (2023). STEM Education for Developing Undergraduates’ 21 st Century Skills. In Journal of Multidisciplinary in Social Sciences, 17(3), 82–87. http://jmss.dusit.ac.th
Ng, O. L., & Chan, T. (2019). Learning as Making: Using 3D computer-aided design to enhance the learning of shape and space in STEM-integrated ways. British Journal of Educational Technology, 50(1), 294–308. https://doi.org/10.1111/bjet.12643
Tofel-Grehl, C., Ball, D., & Searle, K. (2021). Making progress: Engaging maker education in science classrooms to develop a novel instructional metaphor for teaching electric 51 potential. Journal of Educational Research, 114(2), 119–129. https://doi.org/10.1080/00220671.2020.1838410
Vuorikari, R., Ferrari, A., & Punie, Y. (2019). Makerspaces for education and training: Exploring future implications for Europe (No. JRC117481). Joint Research Centre. doi:10.2760/946996
Braun, V., & Clarke, V. (2006). Using thematic analysis in psychology. Qualitative Research in Psychology, 3(2), 77–101. https://doi.org/10.1191/1478088706qp063oa