Η Ζωή Στηρίζεται στα Φυτά: Διδακτική Διαχείριση του Ελλείματος Επίγνωσης για τα Φυτά στο Νηπιαγωγείο
Δημοσιευμένα:
Απρ 5, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
διδακτική μαθησιακή ακολουθία έλλειμμα επίγνωσης για τα φυτά προσχολική εκπαίδευση φυτά
Περίληψη
Στην εργασία αυτή παρουσιάζεται η αξιολόγηση της Διδακτικής Μαθησιακής Ακολουθίας (ΔΜΑ) «Η ζωή στηρίζεται στα φυτά», που σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε με σκοπό την διδακτική διαχείριση του ελλείματος επίγνωσης για τα φυτά στην προσχολική εκπαίδευση. Στην εφαρμογή και την αξιολόγηση της ΔΜΑ που έγινε με συνεντεύξεις προ-ελέγχου και μετα-ελέγχου συμμετείχαν 38 παιδιά προσχολικής ηλικίας, από τρία νηπιαγωγεία της περιφερειακής ενότητας Φλώρινας. Στα αποτελέσματα της αξιολόγησης στον μετα-έλεγχο καταγράφεται η καθολική σχεδόν αναγνώριση των φυτών ως ζωντανών οργανισμών, καθώς και των διαφόρων μορφών των φυτών. Πιο περιορισμένη είναι η αναγνώριση της συμβολής των φυτών στην καθημερινότητα του ανθρώπου σε σχέση με αντικείμενα φυτικής προέλευσης.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Γαλάνη, Μ., Αμπράζης, Α., & Παπαδοπούλου, Π. (2024). Το Φαινόμενο του Ελλείμματος Επίγνωσης για τα Φυτά σε Μαθητές Προσχολικής. Προφορική Ανακοίνωση στο 13ο Πανελλήνιο Συνέδριο για τις Φυσικές Επιστήμες στην Προσχολική Εκπαίδευση Αναζητώντας Γέφυρες με τον Πολίτη του Μέλλοντος. ΤΕΠΑΕ-ΑΠΘ, Θεσσαλονίκη, 22-24 Νοεμβρίου 2024. Βιβλίο Περιλήψεων (σ. 38).
Μανέτας, Ι. (2014). Περί φυτών αφηγήματα. Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης.
Amprazis, A., & Papadopoulou, P. (2020). Plant Blindness: a Faddish Research Interest or a Substantive Impediment to Achieve Sustainable Development Goals? Environmental Education Research,26(8), 1065-1087. https://doi.org/10.1080/13504622.2020.1768225
Amprazis, A., Papadopoulou, P., & Malandrakis, G. (2021). Plant Blindness and Children’s Recognition of Plants as Living Things: Research in the Primary Schools Context. Journal of Biological Education, 55(2), 139-154. https://doi.org/10.1080/00219266.2019.1667406
Amprazis, A., & Papadopoulou, P. (2023). Plant Blindness Intensity Throughout the School and University Years: A Cross-Age Study. In Shaping the Future of Biological Education Research: Selected Papers from the ERIDOB 2022 Conference (pp. 137-146). Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-031-44792-1_10
Pany. P., Meier. D. F., Dünser. B., Yanagida, T., Kiehn. M. & Möller. A. (2022). Measuring students’ plant awareness: A prerequisite for effective botany education, Journal of Biological Education, 58(5), 1-14. https://doi.org/10.1080/00219266.2022.2159491.
Wandersee, J., & Schussler, Ε. (2001). Toward a theory of plant blindness. Plant Science Bulletin, 47(1), 2-9. Ανακτήθηκε 17/2/2025 από το: https://botany.org/userdata/IssueArchive/issues/originalfile/PSB_2001_47_1.pdf