Πειράματα Μηχανικής με Υλικά Καθημερινής Χρήσης
Δημοσιευμένα:
Μαρ 21, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
πείραμα hands-on δραστηριότητες πρακτική εργασία διερευνητική μάθηση
Περίληψη
Η έρευνα έχει δείξει ότι η εκτέλεση πειραμάτων από μαθητές/-τριες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης έχει πολλαπλά οφέλη στη γνωστική και κοινωνική τους ανάπτυξη, πολλώ δε μάλλον όταν αυτά πραγματοποιούνται με την αξιοποίηση υλικών καθημερινής χρήσης. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η παρουσίαση πειραμάτων με υλικά καθημερινής χρήσης σε έννοιες της μηχανικής και συγκεκριμένα αναφορικά με την τριβή, την πίεση (ατμοσφαιρική και υδροστατική) και την αρχή του Bernoulli.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
- Κατηγορίες
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Αμπατζίδης, Γ., Στάχτιαρη, Α., & Σιάτρας, Α. (2025). Τάσεις στην Έρευνα της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών: Ανάλυση Εργασιών που Αναφέρονται στην Παιδαγωγική Χρήση του Πειράματος, στο Κώτσης Κ.Θ. & Στύλος Γ., (Επιμέλεια), Πείραμα και Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών, Επετειακός Τόμος για τα 40 χρόνια του ΠΤΔΕ Ιωαννίνων, Εργαστήριο Εκπαίδευσης και Διδασκαλίας της Φυσικής, Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. ISBN: 978-618-82063-5-9
Κουμαράς, Π., & Πιερράτος, Θ. (2025). Η Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών με Πειράματα που Αξιοποιούν Υλικά Καθημερινής Χρήσης, στο Κώτσης Κ.Θ. & Στύλος Γ., (Επιμέλεια), Πείραμα και Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών, Επετειακός Τόμος για τα 40 χρόνια του ΠΤΔΕ Ιωαννίνων, Εργαστήριο Εκπαίδευσης και Διδασκαλίας της Φυσικής, Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. ISBN: 978-618-82063-5-9
Κουμαράς, Π., & Πιερράτος, Θ. (2022). Οδηγός διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών με πειράματα. Εκδόσεις Ροπή. Θεσσαλονίκη. ISBN13: 9786185289744.
Στύλος, Γ., & Κώτσης, Κ.Θ. (2025). Το Πείραμα στη Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση στην Ελλάδα, στο Κώτσης Κ.Θ. & Στύλος Γ., (Επιμέλεια), Πείραμα και Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών, Επετειακός Τόμος για τα 40 χρόνια του ΠΤΔΕ Ιωαννίνων, Εργαστήριο Εκπαίδευσης και Διδασκαλίας της Φυσικής, Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. ISBN: 978-618-82063-5-9
Abrahams, I., Reiss, M. J., & Sharpe, R. M. (2013). The assessment of practical work in school science. Studies in Science Education, 49(2), 209–251. https://doi.org/10.1080/03057267.2013.858496
Akerson, V., & Donnelly, L. A. (2009). Teaching Nature of Science to K‐2 Students: What understandings can they attain? International Journal of Science Education, 32(1), 97–124. https://doi.org/10.1080/09500690902717283
Costa, A., Loureiro, M., & Ferreira, M. E. (2021). Scientific Literacy: The Conceptual Framework Prevailing over the First Decade of the Twenty-First Century. Revista Colombiana De Educación, 1(81). https://doi.org/10.17227/rce.num81-10293
Eshach, H., & Fried, M. N. (2005). Should science be taught in early childhood? Journal of Science Education and Technology, 14 (3), 315–336. https://doi.org/10.1007/s10956-005-7198-9
Itzek‐Greulich, H., & Vollmer, C. (2016). Emotional and motivational outcomes of lab work in the secondary intermediate track: The contribution of a science center outreach lab. Journal of Research in Science Teaching, 54(1), 3–28. https://doi.org/10.1002/tea.21334
Juhásová, A., & Kireš, M. (2024). Developing the experimental skills of pre-service physics teachers. Journal of Physics: Conference Series, 2715(1), 012021. https://doi.org/10.1088/1742-6596/2715/1/012021
Kelemen, D. (2019). The Magic of Mechanism: Explanation-Based Instruction on Counterintuitive Concepts in Early Childhood. Perspectives on Psychological Science, 14, 510 - 522. https://doi.org/10.1177/1745691619827011
Mattar, J. (2018). Constructivism and connectivism in education technology: Active, situated, authentic, experiential, and anchored learning. RIED. Revista Iberoamericana de Educación a Distancia, 21(2), 201. https://doi.org/10.5944/ried.21.2.20055
Oliveira, H., & Bonito, J. (2023). Practical work in science education: a systematic literature review. Frontiers in Education, 8. https://doi.org/10.3389/feduc.2023.1151641
Pedaste, M., Mäeots, M., Siiman, L., de Jong, T., van Riesen, S., Kamp, E., Manoli, C., Zacharia, Z., & Tsourlidaki, E. (2015). Phases of inquiry-based learning: Definitions and the inquiry cycle. Educational Research Review, 14(14), 47–61. https://doi.org/10.1016/j.edurev.2015.02.003
Snetinová, M., Kácovský, P., & Machalická, J. (2018). Hands-on experiments in the interactive physics laboratory: Students’ intrinsic motivation and understanding. Center for Educational Policy Studies Journal, 8(1), 55–75. https://doi.org/10.26529/cepsj.319
Trna, J. (2014). New Roles of Simple Experiments in Science Education. Brno: Paido. ISBN: 978-80-7315-251-2.