Student career counseling: A bibliometric review (1985-2022)


Δημοσιευμένα: Σεπ 4, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
Συμβουλευτική Σταδιοδρομίας Επαγγελματική Ανάπτυξη Φοιτητές Βιβλιομετρική Ανάλυση
Chrysanthi Oraiopoulou
Vasileios Ioannidis
Iphigeneia Mavritsiou
Triantafillia Bertoli
Aristidis Bitzenis
Sofia Boutsiouki
Nikos Koutsoupias
Περίληψη

Η συμβουλευτική σταδιοδρομίας αποτελεί μία διαδικασία που βοηθά τα άτομα να αναγνωρίσουν και να εξερευνήσουν επαγγελματικές επιλογές, να λάβουν ενημερωμένες αποφάσεις για το μέλλον τους, και να αναπτύξουν στρατηγικές για την επιλογή της κατάλληλης σταδιοδρομίας. Βοηθά, επίσης, στην ενίσχυση της ακαδημαϊκής εμπειρίας των φοιτητών/τριών προσφέροντάς τους την ευκαιρία να εφαρμόσουν τις γνώσεις τους σε ένα προ-επαγγελματικό περιβάλλον εργασίας, αναγνωρίζοντας τα εμπόδια και τις απαιτήσεις στη σταδιοδρομία τους. Επομένως, υπάρχει μια αυξανόμενη αναγνώριση της σημασίας της διεξαγωγής έρευνας στην ανάπτυξη της συμβουλευτικής στη ζωή των φοιτητών/τριών. Αυτή η μελέτη προσεγγίζει τη συλλογή δημοσιεύσεων που σχετίζονται με τη συμβουλευτική σταδιοδρομίας για φοιτητές/τριες επιλέγοντας και αναλύοντας το εκτενές σώμα επιστημονικών δημοσιεύσεων που εμφανίστηκε τα τελευταία 37 χρόνια (1985-2022) στην βάση δεδομένων Elsevier Scopus. Αυτή η μελέτη βασίζεται στο θεωρητικό πλαίσιο της βιβλιομετρικής ανάλυσης, που στοχεύει στην εξέταση της βιβλιογραφίας του συγκεκριμένου τομέα από ποσοτική άποψη με την εξέταση κορυφαίων ιδρυμάτων, χωρών, συγγραφέων και δημοσιεύσεων. Ταυτόχρονα, αυτή η μελέτη αποκαλύπτει τα κύρια θέματα και τις κατευθύνσεις της έρευνας στον τομέα της συμβουλευτικής σταδιοδρομίας για φοιτητές/τριες. Τέλος, συζητούνται τα κύρια ευρήματα και οι περιορισμοί της μελέτης και τονίζονται πιθανές μελλοντικές κατευθύνσεις της επιστημονικής έρευνας.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Εισηγήσεις
Αναφορές
Almalki, O. S., Aldemerdash, A., Al‐Jazairi, A. S., & Badreldin, H. A. (2022). Cardiology pharmacy practice in Saudi Arabia: Historical evolution, current status, and future directions. Journal of the American College of Clinical Pharmacy, 6(6), 588-596. doi: https://doi.org/10.1002/jac5.1772
Aria, M. & Cuccurullo, C. (2017). bibliometrix: An R-tool for comprehensive science mapping analysis, Journal of Informetrics, 11(4), 959-975, Elsevier, doi: https://doi.org/10.1016/j.joi.2017.08.007 Baek, W., Cho, J., & Kim, Y. B. (2019). Convergence in education and employment of engineering students: Korean evidence. Engineering Economics, 30(1), 59-68. https://doi.org/10.5755/j01.ee.30.1.14306
Balin, E., & Mbodj, A. (2022). Global Trends in Career Education and the Needs of International Students. In Mapping the Future of Undergraduate Career Education: Equitable Career Learning, Development, and Preparation in the New World of Work (pp. 85-103). Routledge.
Bitzenis, A., Koutsoupias, N. & Boutsiouki, S. (2023). Business Research and Data Mining: A Bibliometric Analysis, Proceedings of the 3rd International Conference on Electrical, Computer, Communications and Mechatronics Engineering (ICECCME), IEEE, Tenerife, Canary Islands, Spain, pp. 1–6. doi: 10.1109/ICECCME57830.2023.10252699
Burnham, J.F. (2006). Scopus database: a review. Biomed Digit Libr 3, 1. doi: https://doi.org/10.1186/1742-5581-3-1
Cardoso, P., Janeiro, I., & Duarte, M. (2017). Life design counseling group intervention with Portuguese adolescents: A process and outcome study. Journal of Career Development, 44, 1–14. doi: https://doi.org/10.1177/0894845316687668
Carvalho, L., Mourão, L., & Freitas, C. (2023). Career counseling for college students: Assessment of an online and group intervention. Journal of
Vocational Behavior, 140, 103820. doi: https://doi.org/10.1016/j.jvb.2022.103820
Chakraborty, M. (2009). Soft Skills: Essential for Shaping Well-Rounded Individuals. ICFAI Journal of Soft Skills, 3(2), 13-18.
Dispenza, F. (2021). Empowering the career development of persons with disabilities (PWD). Journal of Career Development, 48(5), 670-685. doi: https://doi.org/10.1177/0894845319884636
Feller, R. W. (2003). Aligning school counseling, the changing workplace, and career development assumptions. Professional School Counseling, 6(4), 262-271. http://www.jstor.org/stable/42732439
Hargrove, B. K., Inman, A. G., & Crane, R. L. (2005). Family interaction patterns, career planning attitudes, and vocational identity of high school adolescents. Journal of Career Development, 4, 263–278. doi: https://doi.org/10.1007/s10871-005-4740-1
Hughes, K. L., & Karp, M. M. (2004). School-based career development: A synthesis of the literature. doi: https://doi.org/10.7916/D8SX6B8G
Maree, J. G., Gerryts, E. W., Fletcher, L., & Olivier, J. (2019). Using career counselling with group life design principles to improve the employability of disadvantaged young adults. Journal of Psychology in Africa, 29(2), 110-120. doi: https://doi.org/10.1080/14330237.2019.1594646
OECD (2004). Career Guidance: A Handbook for Policy Makers, OECD Publishing, Paris, doi: https://doi.org/10.1787/9789264015210-en.
Powell, D. F., & Luzzo, D. A. (1998). Evaluating factors associated with the career maturity of high school students. The Career Development Quarterly, 47(2), 145–158. doi: https://doi.org/10.1002/j.2161-0045.1998.tb00548.x
Pickering-Reyna, B. (2009). Beyond math enrichment: Applied practice with life and career skills intervention and retention applications matter in educating new minority freshmen. In 2009 Annual Conference & Exposition (pp. 14-277). doi: https://doi.org/10.18260/1-2--5303
Rockinson-Szapkiw, A. J., Sosin, L. S., & Spaulding, L. (2018). Does Family Matter? A Phenomenological Inquiry Exploring the Lived Experiences of Women Persisting in Distance Education, Professional Doctoral Programs. International Journal of Doctoral Studies, 13. doi: https://doi.org/10.28945/4157
Qiang Z., Kenny S. L. C., Xuanfang J. (2022). A Bibliometric Review of Career Education from Contemporary Literature with Vosviewer and Biblioshiny. Journal of Curriculum and Teaching, 11(8), 259-272. doi: https://doi.org/10.5430/jct.v11n8p259
Santilli, S., Nota, L., & Hartung, P. (2019). Efficacy of a group career construction with early adolescent youth. Journal of Vocational Behavior, 111, 49–58. doi: https://doi.org/10.1016/j.jvb.2018.06.007
Whiston, S. C., & Sexton, T. L. (1998). A review of school counseling outcome research: Implications for practice. Journal of Counseling and Development, 76(4), 412–426. doi: https://doi.org/10.1002/j.1556-6676.1998.tb02700.x
Yates, A., & Bruce, M. (2017). The future of career education in New Zealand secondary schools: A review of the literature. Australian Journal of Career Development, 26(2), 62-70. doi: https://doi.org/10.1177/1038416217700421
Zupic, I & Čater, T. (2015). Bibliometric methods in management and organization. Organizational Research Methods, 18, 429-472. doi: https://doi.org/10.1177/1094428114562629