| More

Κανονική προσέγγιση Διωνυμικής Κατανομής και Ερμηνεία του Συντελεστή Μεταβλητότητας με χρήση Εξειδικευμένου Λογισμικού

Views: 220 Downloads: 276
Δημήτριος Καλλιβωκάς, Νικόλαος Ζαράνης
Δημήτριος Καλλιβωκάς, Νικόλαος Ζαράνης

Περίληψη


Η παρούσα εργασία διερευνά το αν είναι δυνατό οι Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών να έχουν αποτελεσματικό ρόλο στην κατανόηση και αποσαφήνιση εννοιών Στατιστικής και Θεωρίας Πιθανοτήτων και να πετύχουν τελικά συγκριτικά πλεονεκτήματα έναντι της παραδοσιακής διδασκαλίας. Οι φοιτητές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι αναγκαίο και απαραίτητο να έχουν κατανοήσει σε βάθος βασικές έννοιες πιθανοθεωρίας, περιγραφικής στατιστικής και στατιστικής συμπερασματολογίας ώστε να μπορούν να τις χρησιμοποιήσουν καταρχήν για την ολοκλήρωση των σπουδών τους αλλά και αργότερα στη ζωή τους. Για το σκοπό αυτό στη διάρκεια του μαθήματος Στατιστικής δόθηκε το ίδιο φύλλο εργασίας σε δύο ξεχωριστές ομάδες φοιτητών ΤΕΙ που αποτελούνταν από μέλη που επιλέχθηκαν τυχαία. Στη μία από αυτές τις ομάδες δόθηκε επιπλέον εξειδικεύμενο λογισμικό με εφαρμογές για την απάντηση των ερωτήσεων του φύλλου εργασίας. Η υπόθεση που ερευνήθηκε είναι αν η κατάλληλη χρήση εφαρμογών πληροφορικής μπορεί να βοηθήσει στην ουσιαστική κατανόηση και εμβάθυνση εννοιών στατιστικής όπως η κανονική προσέγγιση της διωνυμικής κατανομής και η ερμηνεία και χρήση βασικών μέτρων θέσης, διασποράς και του συντελεστή μεταβλητότητας σε μια ρεαλιστική εφαρμογή. Το βασικό συμπέρασμα είναι ότι κατάλληλες εφαρμογές λογισμικού μπορούν να οδηγήσουν σε ανακάλυψη και σε εμβάθυνση στατιστικών εννοιών από τους φοιτητές και γενικότερα να προάγουν τον στατιστικό αλφαβητισμό.


Λέξεις κλειδιά


Στατιστική στην Ανώτατη Εκπαίδευση; ΤΠΕ στην Εκπαίδευση; Διωνυμική Κατανομή; Συντελεστής Μεταβλητότητας

Πλήρες Κείμενο:

PDF

Αναφορές


Dimakos G. & Zaranis N. (2009) The influence of the Geometer’s Sketchpad on the Geometry Achievement of Greek School Students. The Teaching of Mathematics, (pending final approval).

Dimakos G., Zaranis N. & Tsikopoulou S. (2009) Developing appropriate technologies in teaching axial symmetry in compulsory education. Workshop on Informatics in Education (WIE) in conjunction with the 13th Panhellenic Conference on Informatics (PCI). Department of Informatics, Ionian University and Department of Informatics, University of Piraeus, Corfu Island, Greece.

Dimakos G. & Tsigoni A. (2005), A History of statistics in the last 100 years, Proceedings of the 34th Conference of the Bulgarian Mathematical Union Mathematics and Education in Mathematics, 219-226.

Μικρόπουλος, Τ. (2006) Ο Υπολογιστής ως Γνωστικό Εργαλείο, Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.




DOI: http://dx.doi.org/10.12681/elrie.791

Εισερχόμενη Αναφορά

  • Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.


Creative Commons License
Η χρήση του περιεχομένου καθορίζεται από την άδειαCreative Commons Attribution 4.0 International License.