| More

Ο Αριθμός των Μαθητών των Σχολικών Μονάδων επιδρά στο Ετήσιο Δημόσιο Κόστος ανά Μαθητή; Εμπειρική Απόδειξη από τα Δημόσια Λύκεια της ΠΕ Φθιώτιδας, της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας

Views: 426 Downloads: 542
Χρύσα Σταυρομήτρου, Ηλίας Αργυρόπουλος, Κωνσταντίνος Τσαμαδιάς
Χρύσα Σταυρομήτρου, Ηλίας Αργυρόπουλος, Κωνσταντίνος Τσαμαδιάς

Περίληψη


Στο πεδίο της εφαρμοσμένης εκπαιδευτικής και οικονομικής πολιτικής, αποτελεί πρόβλημα, η εύρεση του βέλτιστου μεγέθους των δομών εκπαίδευσης, υπό την έννοια ότι σε αυτό ελαχιστοποιείται το ανά εκπαιδευόμενο δημόσιο κόστος. Στην Ελλάδα, μέχρι σήμερα, το πρόβλημα αυτό δεν έχει μελετηθεί. Στόχος της εργασίας είναι η διερεύνηση της επίδρασης του μεγέθους των Δημοσίων Λυκείων της ΠΕ Φθιώτιδας της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, στο ετήσιο δημόσιο κόστος ανά μαθητή. Χρησιμοποιούνται Διαστρωματικά Στοιχεία [Σχ. Έτος 2014-15] από τα 26 Λύκεια. Γίνεται ανάλυση με μεθοδολογίες στατιστικής και οικονομετρίας. Τα ευρήματα της εμπειρικής ανάλυσης αποκαλύπτουν αρνητική, μη γραμμική, συσχέτιση  των δύο μεταβλητών. Εκτιμάται τετραγωνική συνάρτηση (υπόδειξη της οικονομικής θεωρίας) με εξαρτημένη μεταβλητή το ετήσιο δημόσιο κόστος ανά μαθητή και ανεξάρτητη μεταβλητή το μέγεθος της σχολικής μονάδας και μελετάται ως προς τα ακρότατα. Το βέλτιστο μέγεθος των Λυκείων είναι μεγαλύτερο του μεγέθους των υφιστάμενων Λυκείων. Στην περίπτωση σχεδιασμού νέας αρχιτεκτονικής, κατά την οποία τα Λύκεια θα είχαν περίπου το βέλτιστο μέγεθος, το ετήσιο δημόσιο κόστος ανά μαθητή θα ήταν σημαντικά χαμηλότερο και συνακόλουθα το συνολικό δημόσιο κόστος της ετήσιας λειτουργίας του συστήματος των Λυκείων της ΠΕ Φθιώτιδας θα ήταν σημαντικά χαμηλότερο. Προτείνεται η περιστολή του ετήσιου δημόσιου κόστους να διατίθεται, δεσμευτικά, μέσω της κεντρικής κυβέρνησης και της αυτοδιοίκησης σε δράσεις εκπαίδευσης και δια βίου μάθησης. Με την πολιτική αυτή, χωρίς πρόσθετο κόστος, θα αυξάνεται η ποσότητα και θα βελτιώνεται η ποιότητα του ανθρώπινου κεφαλαίου της περιοχής, παράγοντα «κλειδί» για την προώθηση της βιώσιμης ανάπτυξης, της απασχόλησης και της κοινωνικής συνοχής.


Λέξεις κλειδιά


Φθιώτιδα; Λύκεια; Μέγεθος Σχολικής Μονάδος; Ετήσιο Δημόσιο Κόστος

Πλήρες Κείμενο:

PDF

Αναφορές


Liu, C.F., Zhang, L.X., Luo, R., Rozelle, S.D., & Loyalka, P. (2010). The effect of Primary School Mergers on Academic Performance of Students in Rural China. International Journal of Educational Development. 30(6), 570-585.

Humlum, M., & Smith, N. (2015). The impact of School size and School consolidations on quality and equity in education. European Export Network on Economics of Education, Analytical report 24.

http://www.EurydiceNetwork.gr , Key Data on Education in Europe 2012, Brussels: EACEA/Eurydice.

http://www.Statistics.gr/el/statistics , Δελτίο Στατιστικής Δ. Εκπαίδευσης, 2014 .




DOI: http://dx.doi.org/10.12681/elrie.773

Εισερχόμενη Αναφορά

  • Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.


Creative Commons License
Η χρήση του περιεχομένου καθορίζεται από την άδειαCreative Commons Attribution 4.0 International License.