Τα προσωπικά και παιδαγωγικά οφέλη της χρήσης του προγράμματος GarageBand για τη μουσική πλαισίωση ενός αφηγηματικού κειμένου από Νηπιαγωγούς και φοιτήτριες Παιδαγωγικών Τμημάτων Προσχολικής Εκπαίδευσης και Αγωγής και η προοπτική της αξιοποίησής του στην


Δημοσιευμένα: Σεπ 4, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
Προσωπικά οφέλη, παιδαγωγικά οφέλη, πρόγραμμα GarageBand . Personal benefits, educational benefits, GarageBand program.
Ευάγγελος Θάνος
Γεωργία Παρπαρούση
Περίληψη
Περίληψη

Σκοπός της εργασίας αυτής συνιστά η εξέταση των κινήτρων της συμμετοχής των εκπαιδευτικών προσχολικής ηλικίας και των φοιτητριών Παιδαγωγικών Τμημάτων Προσχολικής Αγωγής στο πλαίσιο της αξιοποίησης του προγράμματος GarageBand, καθώς και η ανάδειξη των θετικών στοιχείων που εγείρονται από την συμμετοχή τους. Ακόμη, πραγματοποιήθηκε η διερεύνηση των θετικών επιδράσεων σε προσωπικό και παιδαγωγικό επίπεδο μέσα από την ενασχόληση των συμμετεχουσών με το πρόγραμμα GarageBand, καθώς και η προοπτική της «ενσωμάτωσής» του στην τάξη του Νηπιαγωγείου στο μέλλον. Το δείγμα συγκροτήθηκε από 5 Νηπιαγωγούς και 3 φοιτήτριες Παιδαγωγικών Τμημάτων Προσχολικής Ηλικίας της χώρας. Οι συμμετέχουσες ανέφεραν την έκφραση των συναισθημάτων ως το κυριότερο από τα οφέλη που αποκόμισαν σε προσωπικό επίπεδο. Επίσης, το στοιχείο του πειραματισμού αναφέρθηκε ως τα βασικότερο παιδαγωγικό όφελος. Αναφορικά με την προοπτική της αξιοποίησης του προγράμματος GarageBand στην σχολική τάξη, οι συμμετέχουσες δήλωσαν ότι τάσσονται θετικά ως προς το γεγονός της «ενσωμάτωσής» του.


Abstract

The purpose of this work is to examine the motivations of the participation of preschool teachers and students of Pedagogical Departments of Preschool Education in the context of the utilization of the GarageBand program, as well as to highlight the positive elements raised by their participation. Furthermore, the investigation of the positive effects on a personal and pedagogical level was carried out through the participants' engagement with the GarageBand program, as well as the perspective of its "integration" in the Kindergarten class in the future. The sample was made up of 5 Kindergarten teachers and 3 students of Preschool Education Departments in the country. The participants reported the expression of emotions as the main benefit they received on a personal level. Also, the element of experimentation was mentioned as the main pedagogical benefit. Regarding the perspective of utilizing the GarageBand program in the classroom, the participants stated that they were positive about the fact of its "integration".

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Εισηγήσεις
Αναφορές
Ελληνόγλωσση
Σπυρόπουλος, Σ. (2016). Η ρυθμική ενορχήστρωση στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση με τη χρήση της μουσικής τεχνολογίας: μία πρόταση εκπαιδευτικής βιωματικής δράσης. Επιστημονική Επετηρίδα Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Κορινθίας, 2, 67-75.
Ξενόγλωσση
Bandlien, B.-T. (2020). Composing on iPad as middle ground education.
In J. Eiksund, E. Angelo & J. Knigge (Eds.), Music technology in education-Channeling and challenging perspectives (pp. 233–256). Cappelen Damm Akademisk.
Bell, A. P. (2015). Can we afford these affordances: GarageBand and the double-edged sword of the digital audio workstation. Action, Theory, and Criticism for Music Education, 14(1), 44-65.
Bolton, J. (2008). Technologically mediated composition learning: Josh’s story. British Journal of Music Education, 25(1), 41–55.
Bryman, A. (2017). Μέθοδοι κοινωνικής έρευνας. Αθήνα: Gutenberg.
Γεωργάκη, Α. (2004). Εισαγωγή στη Μουσική Πληροφορική. Σημειώσεις στο μάθημα. Αθήνα: ΕΚΠΑ.
Chen, J.C.W. (2012). A pilot study mapping students' composing strategies: Implications for teaching computers assisted composition. Research Studies in Music Education, 34(2), 157–171.
English, H. J., Lumb, M., & Davidson, J. W. (2021). What are the affordances of the digital music space in alternative education? A reflection on an exploratory music outreach project in rural Australia.
International Journal οf Music Education, 39(3), 275-288.
Haleem, A., Javaid, M., Qadri, M. A. & Suman, R. (2022). Understanding the role of digital technologies in education: A review. Sustainable Operations and Computers, 3, 275-285.
Hart, A. (2018). The tablet as a classroom musical instrument. Athens Journal of Education, 5(3), 299-324.
Hiilier, A., Greher, G., Queenan, A., S., Marshall & Kopec, J. (2016). Music, technology and adolescents with autism spectrum disorders: The effectiveness of the touch screen interface. Music Education Research, 18(3), 269-282.
Hoffman, A. R., & Carter, B. A. (2013). Representin’ and disrespectin’: African- American wind band students’ meanings of a composition-based secondary music curriculum and classroom power structures. Music Education Research, 15(2), 135–150.
Huovinen, Ε., & Rautanen, Η. (2020). Interaction affordances in traditional instruments and tablet computers: A study of children’s musical group creativity. Research Studies in Music Education, 42(1), 94–112.
Krippendorff, K. (2004). Content analysis. An introduction to its methodology. Thousand Oaks, CA: Sage.
Louth, P. (2015). Social justice and technology in music education. In C. Benedict (Ed.), The Oxford handbook of social justice in music education (pp. 473–486). Oxford University Press.
Norman, T. D. (2021). Using the iPad as a Compositional and Pedagogical Tool. General Music Today, 34(2), 4-12.
McKnight, K., O’Malley, K., Ruzic, R., Horsley, M. K., Franey, J., & Bassett, K. (2016). Teaching in a Digital Age: How Educators Use Technology to Improve Student Learning. Journal of Research on Technology in Education, 48(3),194 -211.
Muller, M. M. (2016). The Use of GarageBand within the PYP Curriculum-An Investigation of the British International School in Thailand. International Journal of Social Science and Humanities Research, 4(1), 544-560.
Nielsen, L. (2013). Developing musical creativity: Student and teacher perceptions of a high school music technology curriculum. Update: Application of Research in Music Education, 31(2), 54–62.
Nilsson, B., & Folkestad, G. (2005). Children’s practice of computer-based composition. Music Education Research, 7(1), 21–37.
Robson, C. (2007). Η έρευνα του πραγματικού κόσμου. Ένα μέσον για κοινωνικούς επιστήμονες και επαγγελματίες ερευνητές. Αθήνα: Gutenberg.
Ruthmann, A. (2007). The composers’ workshop: An approach to composing in the classroom. Music Educators Journal, 93(4), 38–43.
Sabet, S. (2018). Study in mobile music technology: high school students composing with GarageBand for ipad (Doctoral Theses). Rutgers, The State University of New Jersey, New Brunswick, New Jersey.
Sabet, S. (2020). Composing with mobile technology: High school students and GarageBand for iPad. Journal of Popular Music Education, 4(3), 349-369.
Savage, J. (2005). Information communication technologies as a tool for re-imagining music education in the 21st century. International Journal of Education & the Arts, 6(2), 1–11.
Savage, J. (2007). Reconstructing music education through ICT. Research in Education, 78(1), 65–77.
Väkevä, L. (2010). Garage band or GarageBand®? Remixing musical futures. British Journal of Music Education, 27(1), 59-70.
Wise, S., Greenwood. J., & Davis, N. (2011). Teachers’ use of digital technology in secondary music education: illustrations of changing classrooms. British Journal of Music Education, 28(2), 117–134.
Wise, S. (2016). Secondary school teachers’ approaches to teaching composition using digital technology. British Journal of Music Education, 33(3), 283-295.