Ο θεσμός του Μέντορα στην εκπαιδευτική διαδικασία
Περίληψη
Από το σχολικό έτος 2022-23 εισάγεται ο θεσμός του μέντορα στην Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να παρουσιάσουμε τη μεντορεία και να αναδείξουμε τη σημαντικότητά της για τους/τις νεοεισερχόμενους/ες εκπαιδευτικούς. Θα γνωρίσουμε τα καθήκοντα και τις αρμοδιότητες των μεντόρων, τη θητεία, τα κριτήρια ορισμού και τον τρόπο επιλογής τους. Στην εργασία μας, θα γίνει εστίαση στις ανάγκες υποστήριξης των νεοεισερχόμενων εκπαιδευτικών και στα χαρακτηριστικά του μέντορα και του/της μεντορευόμενου/ης για την επιτυχία του δομημένου προγράμματος της εκπαιδευτικής καθοδήγησης των νεοεισερχόμενων εκπαιδευτικών. Θα αναδειχθούν, επίσης, τα στάδια της μεντορικής σχέσης, τα οφέλη από τους εμπλεκόμενους στο mentoring και η συμβολή του θεσμού του μέντορα στη διαμόρφωση της διδασκαλίας, ως διαδικασία επαγγελματικής μάθησης και ανάπτυξης των εκπαιδευτικών. Θα αιτιολογηθεί, παράλληλα η αποτελεσματικότητα της μεντορικής διαδικασίας μέσα από την αυτοαξιολόγηση των συμμετεχόντων/ουσών, τη διαμορφωτική και την τελική αξιολόγηση στη μεντορεία.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- Εισηγήσεις
Αυτή η εργασία είναι αδειοδοτημένη υπό το CC Αναφορά Δημιουργού 4.0.
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται στα πρακτικά του συνεδρίου για την «Εκπαίδευση, Δια Βίου Μάθηση, Έρευνα και Τεχνολογική Ανάπτυξη, Καινοτομία και Οικονομία»διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους. Άρθρα που δημοσιεύονται στα πρακτικά διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0 και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς και με δικαίωμα τροποποίησης μόνον με παρόμοια διανομή (αν αναμείξετε, τροποποιήσετε, ή δημιουργήσετε πάνω στο υλικό, πρέπει να διανείμετε τις δικές σας συνεισφορές υπό την ίδια άδεια όπως και το πρωτότυπο)